شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت ×
بازگردانی ۶۰ معدن راکد آذربایجان غربی به چرخه تولید
15 شهریور 1400 - 12:04
شناسه : 17293
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: طی پنج ماهه نخست سال جاری برای محدوده‌های جدید کشف شده در استان ۲۴ فقره پروانه اکتشاف صادر شد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، پریسا عابدپور معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، اظهار داشت: طی پنج ماهه نخست سال علاوه بر صدور ۲۴ فقره پروانه اکتشاف، ۶ محدوده اکتشافی در مرحله گواهی کشف و ۲۱ معدن جدید در این بازه زمانی وارد چرخه تولید شدند. البته جهت بهره‌برداری از معادن یاد شده بیش از یک هزار و ۱۳۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی استان انجام شده است که برای ۵۹۶ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرد. همچنین از این معادن سالانه بیش از سه هزار و ۴۸۸ تن انواع مواد معدنی استخراج خواهد شد.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان در حوزه معادن استان جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی است که در این راستا با حضور و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی چند واحد فراوری انواع مواد معدنی از جمله واحد کنسانتره‌سازی سنگ‌آهن برای اولین بار در شهرستان بوکان و سنگبری‌های بزرگ مقیاس در شمال و جنوب استان در حال راه‌اندازی است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی بیان کرد: در حال حاضر ۵۰۳ معدن دارای پروانه بهره‌برداری معتبر با ذخیره قطعی بیش از یک هزار و ۱۳۸ میلیون تن و حجم سرمایه‌گذاری بیش از چهار هزار و ۷۴۵ میلیارد ریال زمینه اشتغال مستقیم را برای پنج هزار و ۱۷۹ نفر فراهم ساخته‌اند.

عابدپور در پایان خاطرنشان کرد: در راستای تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری و عمل به شعار سال که از سوی ایشان به عنوان سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» مزین شده است، ۶۰ معدن راکد با حجم سرمایه‌گذاری بیش از یک هزار و ۵۱۲ میلیارد ریال به چرخه تولید بازگردانی شدند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.