جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت ×
بازگشت طلای جهانی به مدار سقوط
04 شهریور 1402 - 16:35
شناسه : 35655
قیمت طلا روز جمعه سوم شهریور ماه و پیش از تعطیلی بازار کاهش یافت زیرا رئیس فدرال رزرو، راه را برای افزایش بیشتر نرخ بهره باز گذاشت.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، بهای هر اونس طلا پیش از تعطیلی بازار، به یک هزار و ۹۱۴ دلار و ۸۰ سنت رسید و طلای آمریکا نیز یک هزار و ۹۱۵ دلار و ۸۰ سنت قیمت‌گذاری شد. همچنین، بازده دلار و شاخص خزانه‌داری ۱۰ ساله بالاتر رفت و جذابیت شمش‌های غیربازده را کاهش داد.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در «Blue Line Futures» در شیکاگو بیان کرد: طلا تحت فشار است زیرا بر اساس گفته جروم پاول، به نظر می‌رسد برای مدت طولانی‌تری در مسیر حفظ نرخ‌های بالاتر باقی بماند و به داده‌ها وابسته باشد.

پاول روز گذشته در یک سخنرانی در نشست اقتصادی در جکسون هول وایومینگ عنوان کرد: بانک مرکزی هنوز به این نتیجه نرسیده است که نرخ بهره آن به اندازه کافی بالا است تا مطمئن شود که تورم به هدف ۲ درصد برمی‌گردد.

تای وونگ، یک تاجر مستقل فلزات مستقر در نیویورک مطرح کرد: واکنش طلا به سیگنال پاول، مبنی بر اینکه فدرال رزرو متوقف اما محتاط است، تا حدودی ناامیدکننده بود و نشان می‌دهد که تقاضا در سطوح فعلی ممکن است محدود باشد.

استریبل تصریح کرد: اگر لاگارد بتواند ارز یورو را بالا ببرد، ممکن است شاهد ضعف دلار باشیم و این می‌تواند طلا را تقویت کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با ۰.۱ درصد افزایش، به ۲۴ دلار و  ۱۵ سنت، پالادیم با ۱.۵ درصد کاهش، به یک هزار و ۲۲۲ دلار و ۲۲ سنت و پلاتین با ۰.۹ درصد افزایش، به ۹۴۲ دلار و ۲۰ سنت رسید.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.