پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
بازگشت پرقدرت ایران به بازار نفت
16 مرداد 1400 - 14:05
شناسه : 15836
وزیر نفت در دیدار روز جمعه 15 مرداد ماه با محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گفت: ایران آمادگی کامل فنی برای بازگشت به بازارهای جهانی نفت خام در بالاترین سطح پس از توافق سیاسی و لغو تحریم را دارد.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بیژن زنگنه وزیر نفت با با بیان اینکه پس از خروج آمریکا از برجام در ماه مه ۲۰۱۸ ایران از صادرات حدود دو میلیارد بشکه نفت خام محروم شد، اظهار داشت: این مقدار عدم صادرات طلای سیاه معادل حدود ۱۲۰ میلیارد دلار است.

وی با اشاره به اینکه اوپک تنها سازمان اقتصادی جهان سومی تاثیرگذار در فعل و انفعالات اقتصادی جهان است، افزود: معنا یا مفهوم کلیدی که اوپک توانسته به آن عمل کند و موفق شود، همکاری در عین رقابت و اختلاف سیاسی بوده است، به‌طوری‌که در نشست و اختلاف اخیر بین عربستان سعودی و امارات این همکاری را مشاهده کرده‌ایم.

زنگنه، سرمایه باارزش کشور

محمد سانوسی بارکیندو دبیرکل اوپک نیز در این دیدار ضمن قدردانی از کارها و اقدام‌های وزیر نفت در طول سال‌های مدیریتش و با بیان اینکه همه وزیران اوپک از شما به نیکی یاد می‌کنند، گفت: امیدواریم ایران همچنان نقش کلیدی و مهم خود را در اوپک و بازار نفت ادامه دهد، بهبود و توسعه روابط با همسایگان هم بسیار امیدوارکننده خواهد بود.

وی در پایان خطاب به زنگنه با بیان اینکه شما سرمایه ارزشمند ایران هستید خاطرنشان کرد: طی این چهار دهه با توجه به شرایط سخت ایران به‌خوبی از پس شرایط کنونی برآمدید لذا اپک همیشه خانه شما خواهد ماند.

دبیرکل اوپک در پایان این دیدار آلبومی از عکس‌های زنگنه از ابتدای حضورش در اوپک تاکنون را به وی تقدیم کرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.