سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
بازگشت ۹ معدن چهارمحال و بختیاری به چرخه تولید
05 آبان 1400 - 15:31
شناسه : 19715
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: امسال هفت معدن متروکه در استان با اعمال ماده ۲۰ قانون معادن و دو معدن با صدور مجوز بهره‌برداری جدید، به معادن فعال استان اضافه شد.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مهرداد قاسمی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: بر این اساس از ۱۵۴ پروانه بهره‌برداری صادر شده در حوزه معادن استان، ۱۱۲ معدن فعال و وارد چرخه تولید شده است.

وی با اشاره به کاهش معادن غیرفعال استان در سال جاری، افزود: درسال گذشته ۴۱ درصدپروانه‌های بهره‌برداری غیرفعال بود، اما این میزان امسال به ۲۱ درصد کاهش یافت.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به استخراج هشت ماده معدنی در استان، گفت: امسال سه میلیون و ۸۷۴ تن مواد معدنی در استان استخراج شده که این تولیدات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که سه میلیون تن بود، افزایش داشته است. با فعال‌سازی معادن جدید در استان طی سال جاری، در مجموع این بخش برای ۹۹۷ نفر اشتغال‌زایی می‌کند، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۸۹۷ نفر در معادن استان مشغول کار بودند.

قاسمی در پایان انجام مطالعات تکمیلی اکتشافی به منظور شناسایی پتانسیل‌های معدنی را از دیگر سیاست‌های این معاونت برشمرد و خاطرنشان کرد: امسال برای اکتشاف در پنج محدوده معدنی استان پروانه صادر شده است. لذا فراهم کردن بستر برای سرمایه‌گذاری در حوزه معدن، تامین مواد اولیه نظیر فولاد برای سایر صنایع و فراهم‌سازی زیرساخت‌ها برای فعالیت‌های معدنی از دیگر سیاست‌های کلی این معاونت است.

گفتنی است، از معادن چهارمحال و بختیاری هشت نوع ماده معدنی شامل سنگ تزئینی ساختمان، مواد اولیه سیمان، گچ، شن و ماسه، سیلیس، خاک نسوز و دولومیت استخراج می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.