یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت ×
بازگشت ۴۲ معدن راکد هرمزگان به چرخه تولید
25 مرداد 1400 - 16:32
شناسه : 16271
معاون امور صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: توانستیم طی سال 1399 و چهار ماهه نخست سال جاری، 42 معدن راکد در هرمزگان را به چرخه تولید بازگردانیم.
ارسال توسط : منبع : رکنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، ابراهیم سعدینی معاون امور صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، اظهار داشت: این معادن  با سرمایه‌گذاری ۱۲۱  میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۱۳۵  نفر با رشد ۵۷ درصدی نسبت به چهار ماهه مشابه سال گذشته فعال شده‌اند.

وی با بیان اینکه صدور پروانه اکتشاف نسبت به مدت مشابه با ۱۳ درصد رشد همراه بوده است، افزود: صدور گواهینامه‌های کشف در هم‌سنجی با مدت مشابه سال گذشته بیش از 150 درصد رشد داشت. علاوه بر این ۶۸ میلیون تن ذخایر جدید معدنی در استان کشف شده است.

معاون امور صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: طی این مدت ۸۰۰ میلیارد ریال در قالب طرح‌های مختلف حمایتی به ۶ بهره‌بردار معدنی در قالب تسهیلات بانکی اعطا شده است. همچنین آگهی مزایده عمومی ۲۱۶ معدن و محدوده معدنی در استان منتشر شده و واگذاری معادن و محدوده‌های معدنی استان به متقاضیان در دست اقدام قرار دارد.

سعدینی بیان کرد: اجرای بخشی از خط برق‌رسانی به معادن سنگ گچ منطقه گری‌شیخ شهرستان خمیر و پیگیری به منظور جذب بودجه لازم برای اجرای باقی‌مانده طرح از محل احیاء، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس کشور نیز انجام شده است.

معاون امور صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: طبق پیگیری‌های صورت گرفته به منظور خروج سنگ گچ دانه‌بندی از لیست مواد معدنی خام صادراتی با هدف حمایت از صادرات و واحدهای تولید سنگ گچ انجام، در سال گذشته ۳۱ معدن راکد استان با اشتغال ۴۲۹ نفر و سرمایه‌گذاری یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال فعال شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.