جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت ×
سرمایه‌گذاری ۷ میلیون یورویی طی سال آینده
15 بهمن 1399 - 9:44
شناسه : 6317
مدیرعامل شرکت ورق ‌خودرو چهارمحال و بختیاری خبر داد: مدیرعامل شرکت ورق‌ خودرو چهارمحال و بختیاری گفت: این شرکت در سال آینده با سرمایه‌گذاری ۷ میلیون یورویی معادل ۶۰۰ میلیارد ریال، خط تولید خود را مجهز به قابلیت تولید ورق‌های رویه خودرو خواهد نمود.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی شرکت ورق خوردو چهار محال
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، وحید میرزایی اظهار داشت: این اقدام به دنبال بی‌نیاز کردن خودروسازان داخلی به واردات ورق‌های بدنه رویه خودرو است که تجهیزات و تکنولوژی مورد نیاز آن نیز از کشور کره جنوبی خریداری و تامین می‌شود. ضمن آنکه قطعات داخلی نیز توسط سازندگان داخل کشور تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه بهار سال آینده عملیات اجرایی بهینه‌سازی خط تولید (Revamp) اجرا می‌شود، اظهار امیدواری کرد که در مدت یک ‌ماه نصب تجهیزات و تکنولوژی به پایان برسد.

به گفته مدیرعامل شرکت ورق ‌خودرو چهارمحال و بختیاری، در صورت اجرایی شدن پروژه فوق، ورق‌ خودرو چهارمحال و بختیاری تنها شرکتی خواهد بود که ورق رویه خودرو را در کشور تولید می‌کند.

میرزایی، ظرفیت اسمی شرکت ورق ‌خودرو را ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تن در سال عنوان کرد و گفت: این شرکت ابتدای سال تاکنون بالغ ‌بر ۱۹۰ هزار تن محصول تولید کرده و در تلاش است تا پایان سال این میزان را به ۲۷۰ هزار تن برساند. این در حالی است که با اتمام عملیات بهینه‌سازی خط تولید (Revamp) و راه‌اندازی مجدد خط، ظرفیت تولید تا ۲۰ درصد نیز افزایش خواهد یافت.

وی یکی از عمده‌ترین دلایل پایین بودن تولید را مشکلات موجود در تامین مواد اولیه عنوان کرد و افزود: در صورت تامین مواد اولیه قادریم روزانه بالغ ‌بر یک هزار تن ورق را تولید و روانه بازار کنیم.

مدیرعامل شرکت ورق ‌خودرو چهارمحال و بختیاری همچنین میزان صادرات شرکت را یادآور شد و گفت: ورق ‌خودرو در سال ۹۸ با صدور حدود ۵۰ هزار تن محصول به کشورهای صنعتی اروپا و دیگر بازارهای جهان به عنوان صادرکننده نمونه فولادی شناخته شده است.

میرزایی با تاکید بر اینکه ورق فول‌هارد مورد نیاز این شرکت به اندازه کافی تامین نمی‌شود، تصریح کرد: ابتدا باید ورق گرم مورد نیاز را دریافت و طی فرآیندی از طریق دیگر شرکت‌ها به ورق فول‌هارد تبدیل کنیم که خود زمینه کاهش تولید را فراهم می‌سازد.

وی یادآور شد: با افزایش سرمایه شرکت، سهام فولاد مبارکه نیز افزایش و سود خالص این شرکت که در ۶ ماهه ابتدای سال‌ جاری ۲۹۰ میلیارد تومان بوده، به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

ضرورت تسهیل تهیه مواد اولیه

مدیرعامل شرکت ورق‌ خودرو چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه وزارت صمت و دیگر متولیان در تدوین شیوه‌نامه خود باید وضعیت تولید این شرکت را مدنظر قرار دهند تا مواد اولیه به سهولت در دسترس تولیدکنندگان قرار گیرد، گفت: اساسا شرکت با هر نوع سیاستی که باعث تنظیم بازار و رسیدن مواد اولیه به دست تولیدکنندگان بشود، موافق هستیم اما اگر در تهیه مواد اولیه صرفا ناگزیر به تامین از بورس‌کالا آن هم پیرو شرایط قیمتی آن‌ها باشیم، تولید این کارخانه به ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت. طبیعی است که اتخاذ چنین سیاستی تولید و اشتغال را دچار مشکل کرده و توجیه اقتصادی را نیز از بین خواهد برد.

میرزایی تاکید کرد: ارزش‌افزوده بالایی به واسطه تولیدات منحصربه فرد ایجاد شده است. بنابراین ضروری است که مسوولان صنعتی کشور در تدوین شیوه‌نامه‌های تولید، این موضوع را مدنظر قرار دهند. با این حال، امیدواریم که مدیران وزارت صمت ضمن پی بردن به مشکل تامین مواد اولیه، این شرکت را در افزایش تولید و به تبع آن رفع نیاز خودروسازان به ورق یاری کنند.

وی تصریح کرد: ما از خرید ورق در بورس‌ استقبال می‌کنیم؛ اما انتظار داریم که با هدف جلوگیری از آسیب به تولید و اشتغال، اجازه خرید و تامین بخشی از مواد اولیه مورد نیاز این کارخانه به‌طور مستقیم از فولاد مبارکه تامین شود.

مدیرعامل شرکت ورق ‌خودرو چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شرایط خرید و فروش در بورس هم باید مهیا شود، افزود: امروز صنایع کشور مانند صنایع ساختمانی، تولیدکنندگان لوازم خانگی و… باید بتوانند از تولیدات این شرکت بهره ببرند. این در حالی است ‌که درصورت عرضه کالای تولیدی این شرکت در بورس، مصرف‌کنندگان نهایی نمی‌توانند از ما خرید کنند و عملا آنها نیز دچار مشکل می‌شوند که باید با درنظر گرفتن تمهیداتی، راه‌کارهای اساسی برای حل این موضوع مهم نیز اتخاذ شود.

میرزایی از لزوم ایجاد فضای توسعه، سرمایه‌گذاری و افزایش تولید با توجه به رویکرد مثبت و توسعه‌گرایانه مهندس عظیمیان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و نیز ضرورت توجه به پتانسیل‌های مجموعه و نیاز منطقه برای توسعه سخن گفت و تصریح کرد: اساسا همه باید با کمک یکدیگر در تلاش باشیم که ضمن تامین مواد اولیه، شرایطی مهیا سازیم که با توسعه صنعت، زمینه رشد و شکوفایی همه‌جانبه کشور فراهم شود. امروز در همین منطقه می‌توان با احداث خط نورد و با تکمیل زنجیره و نیز با بهره‌گیری از پتانسیل کارخانه‌هایی مانند فولاد سفیددشت، گام‌های اساسی در این راستا برداشت.

وی افزود: شرکت ورق‌ خودرو در حال حاضر با مساعدت و همکاری مدیریت ارشد فولاد مبارکه و با قول تامین مالی (ارزی و ریالی)، درصدد کسب مجوز احداث یک خط نورد با ظرفیت ۳۵۰ هزار تن و در قالب سند چشم‌انداز در منطقه است. طبیعی است که انجام این‌گونه طرح‌های توسعه‌ای نیاز به مساعدت و همکاری همه مسوولان به ‌ویژه مدیران وزارت صمت در تامین مواد اولیه دارد.

اشتغال به مثابه یک رسالت اجتماعی

مدیرعامل شرکت ورق ‌خودرو چهارمحال و بختیاری در پایان به مسوولیت‌های اجتماعی در منطقه پرداخت و با اعلام اینکه امروز کشور ما بیش از هر زمانی نیاز به اشتغال دارد، خاطرنشان کرد: در پی مذاکره‌های صورت‌گرفته میان ورق ‌خودرو و صندوق کارآفرینی، ساز و کار ایجاد اشتغال خرد فراهم شده و مقرر گردید که در صورت مشارکت آن‌ها، گام‌های اساسی برای توسعه منطقه و کمک به بهبود فضای کسب و کار ایجاد شود. شایان ذکر است که در حال حاضر شرکت ورق ‌خودرو، ۷۵ درصد نیاز ورق گالوانیزه صنایع خودروسازی (ایران‌خودرو و ساپکو) و بخش قابل توجهی از نیاز لوازم خانگی را تامین می‌کند. همچنین  شرکت ورق ‌خودرو چهارمحال و بختیاری در حال حاضر برای ۲۷۰ نفر به‌طور مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.