دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت ×
برداشت غیرمجاز از معادن اسفراین باعث عدم اجرای قوانین می‌شود
10 اسفند 1399 - 9:33
شناسه : 8049
رییس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان شمالی: رییس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان شمالی گفت: به تازگی خبرهای نگران‌کننده‌ای مبنی بر برداشت غیرمجاز از معادن سرب و روی در برخی از معادن دارای پروانه شهرستان اسفراین گزارش شده است که در این زمینه باید طبق قانون عمل کرد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مهدی سجادی رییس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان شمالی، اظهار داشت: پس از ایجاد محدودیت در برداشت سنگ‌های سرب و روی از معدن آلبلاغ، اخیرا برخی معادن در شهرستان اسفراین عرصه حضور انبوه برداشت‌کنندگان شده است.

وی با بیان اینکه اکنون برداشت غیرمجاز از معدن سست اسفراین، معدن آب‌بخش، گراتی و معدن قلی گزارش شده است، افزود: معدن آب‌بخش در مرحله انجام کار اکتشافی قرار دارد. معدن سرب و روی در مناطق کوهستانی روستای سست با وجود دارا بودن پروانه بهره‌برداری، اما این معدن همچنان غیرفعال است. معدن آهن و هماتیت در روستای قلی هم برای واگذاری به سرمایه‌گذار، در دست مزایده است.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان شمالی، گفت: معدن سرب و روی در گراتی، هم‌اکنون عرصه حضور برداشت‌کنندگان غیرمجاز است؛ با وجود پایین بودن عیار این سنگ، بسیاری از سوءاستفاده‌‌کنندگان پس از برداشت این سنگ، ابتدا آن را با سنگ‌های معدن منطقه آلبلاغ اختلاط کرده و سپس به کارخانه‌های خارج از استان می‌فروشند. 

سجادی با بیان اینکه میزان ذخیره زمین‌شناسی سرب و روی در منطقه آلبلاغ شهرستان اسفراین، حدود دو تا سه میلیون تن پیش‌بینی می‌شود، بیان کرد: میزان خلوص سنگ معدن در آلبلاغ ۲۰ تا ۴۵ درصد است. از این رو برداشت‌کنندگان به استخراج غیرمجاز روی آورده‌اند که البته کل منطقه در  استقرار شرکت حفاظتی ایمیدرو قرار دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: درصورتی که جلوی اقدام سودجویانه گرفته نشود، علاوه بر اینکه برداشت‌های غیرمجاز معدنی به تمام نقاط استان سرایت خواهد کرد، بلکه به مرور عمل به قانون معادن در استان نیز از اهمیت خواهد افتاد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.