سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
بررسی امکان ایجاد تعرفه‌های ترجیحی و همکاری سفرا و کنسولگری‌ها برای تسهیل صادرات
22 مرداد 1402 - 16:23
شناسه : 35471
در نشست معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با مدیرعامل شرکت صنایع مس شهید باهنر، مواردی همچون بررسی امکان ایجاد تعرفه‌های ترجیحی در کشورهای هدف مانند ترکیه و همکاری سفرا و کنسولگری‌ها برای تسهیل صادرات و خلق راهکارهای جدید در بازگشت ارز حاصل از آن، مطرح و بررسی شد.
ارسال توسط : منبع : شرکت صنایع مس شهید باهنر
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، در شرایطی که برخی از مشتریان با سوءاستفاده از تحریم‌های ظالمانه استکبار، مشکلات احتمالی ناشی از تحریم را بهانه‌ای برای عدم پرداخت مطالبات شرکت‌‎ها قرارداده‌اند، همکاری در پیگیری وصول وجوه حاصل از صادرات، می‌تواند مورد توجه سفرای کشور عزیز قرار گیرد تا همچون تلاش ارزشمند ایشان در بازگشت مطالبات کلان کشور از صادرات نفت، مطالبات جزئی شرکت‌ها هم به همان نحوه به چرخه بانک مرکزی برگردد.

مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امورخارجه در سفر یک روزه به استان کرمان و در حاشیه نشست با مدیران و فعالان اقتصادی این استان، جلسه‌ای هم با مدیرعامل شرکت صنایع مس باهنر برگزار کرد.

در این نشست که در محل اتاق بازرگانی و در حضور استاندار و معاون اقتصادی وی، رئیس اتاق بازرگانی و نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کرمان برگزار شد، موضوع صادرات مس باهنر و همکاری سفرا در پیگیری وجوه حاصل از صادرات در بازارهای هدف خصوصا بازار ترکیه، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

صفری در نشست با مدیران اقتصادی استان، با بیان اینکه در وزارت امورخارجه و دیپلماسی اقتصادی، سیاست‌های دولت سیزدهم توسعه اقتصادی کشور است، عنوان کرد: تولید و خلق ارز، از سیاست‌های مهم دولت در این دوره است.

وی با اشاره به اینکه تثبیت و حفظ بازارهای صادراتی و ایجاد بازارهای جدید را با جدیت پیگیری می‌کنیم، افزود: بازارهای جدیدی برای صادرات محصولات کشور پیدا شده است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امورخارجه همچنین با بیان اینکه سفرا وظیفه هماهنگی برای توسعه صادرات محصولات را به عهده دارند، خاطرنشان کرد: رایزنان اقتصادی در سفارتخانه‌ها باید در خدمت صادرکنندگان باشند.

صفری خاطرنشان کرد: باید مشکلات به ما گفته و پیشنهادات ارائه شود تا از طریق سفرا برای تسهیل صادرات و خنثی کردن تحریم‌ها تلاش کنیم.

وی در پایان یادآور شد: بازگرداندن مطالبات کشور در شرایط تحریم، یکی از نشانه‌های موفقیت ما در این زمینه است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.