پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
بررسی همه‌جانبه استحصال لیتیوم از شورابه‌ها در دستور کار است
07 شهریور 1402 - 15:52
شناسه : 35687
مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک: مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک از حضور کارشناسان روسی در این مجتمع برای بررسی امکان استحصال لیتیوم از شورابه‌های مجتمع پتاس خور و بیابانک خبر داد.
ارسال توسط : منبع : ایمپاسکو
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، سید حسین شهامی بیان کرد: هدف از این بازدید، بررسی امکان استحصال لیتیوم از شورابه‌های پلایاهای خور، مهرجان، میانی و ترود، تبادل تجربیات و اطلاعات بین کارشناسان دو کشور در کنار بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه استخراج لیتیوم و توسعه صنعت پتاس در ایران بود.

وی افزود: کارشناسان در این بازدید با روند فرایند استخراج پتاسیم از معادن پتاس آشنا شده و نمونه‌های به‌دست آمده از شورابه‌ها را به منظور امکان استخراج لیتیوم مورد بررسی قرار خواهند داد.

مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به منظور ایجاد ارزش افزوده در ماده معدنی شورابه‌ای، طرح‌های گوناگونی توسط مجتمع پتاس در دست اقدام است که از جمله آن می‌توان به احداث واحدهای گرانول‌سازی، سولفات پتاسیم و کلرید کلسیم اشاره کرد.

شهامی ادامه داد: مجتمع پتاس خور و بیابانک با همکاری ایمیدرو و همچنین ایمپاسکو، مطالعات جامعی برای بررسی امکان استحصال ماده با ارزش لیتیوم از شورابه‌ها در دست اقدام دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا ضمن بهره‌گیری از دانش فنی مراکز معتبر داخلی، رایزنی‌های متعددی با کشورهای صاحب فناوری در این عرصه نیز انجام شده که مطالعات پیش رو توسط متخصصان کشور روسیه از آن جمله است.

گفتنی است مجتمع پتاس خور و بیابانک با بهره‌برداری از پهناورترین محدوده‌های معدنی کشور، در حال بررسی امکان استخراج لیتیوم از ماده معدنی شورابه‌ای است که بر اساس بررسی‌های اولیه، این ماده معدنی می‌تواند به عنوان یکی از منابع تامین لیتیوم در کشور در نظر گرفته شود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.