چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024 ساعت ×
برگزاری آیین راه‌اندازی معاملات آتی نقره و حراج باز سنگ‌آهن
13 اسفند 1399 - 17:22
شناسه : 8339
آیین راه‌اندازی معاملات آتی نقره و حراج باز سنگ‌آهن، ۱۷ اسفند ماه 1399 با حضور محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، محمدعلی دهقان دهنوی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و وجیه‎اله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو، در ساختمان بورس کالای ایران برگزار می‌شود.
ارسال توسط : منبع : بورس کالا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، راه‌اندازی معاملات آتی نقره در راستای توسعه دارایی‌های پایه بازار مشتقه در کنار آغاز به کار تالار حراج باز سنگ‌آهن به منظور توسعه روش‌های نوین معاملاتی در بازار فیزیکی بورس کالای ایران، انجام می‌شود.
در جزییات قرارداد آتی نقره این‌گونه گفته شده است که هر قرارداد معادل ۱۰۰ گرم فلز نقره است. ضمنا استاندارد کالا، بر معیار ساچمه نقره مطابق استاندارد ۹۹۹ گذاشته شده است. حد نوسان قیمت این قرارداد، مثبت و منفی ۵ درصد نسبت به قیمت تسویه روز قبل بوده است که قیمت تسویه در روز سررسید، بر مبنای قیمت روز جهانی نقره و نرخ ارز سنا بررسی می‌شود.

لازم به توضیح است که سقف موقعیت‌های باز برای اشخاص حقیقی و حقوقی، ۵۰۰ موقعیت در هر کد معاملاتی در نظر گرفته شده است. همچنین، معاملات تالار حراج باز بورس کالا، مختص معاملاتی است که در آن خریداران نیاز به زمان بیش‌تری جهت تصمیم‌گیری و خرید در زمان رقابت دارند؛ از این رو، اگرچه زمان‌های سبز (پیش گشایش)، زرد (مظنه‌یابی) و آبی (زمان‌های توقف) در معاملات به این شیوه، مانند سایر تالارها انجام می‌شود اما زمان قرمز (رقابت) آن متفاوت از سایر تالارها است. اگر در زمان قرمز یا همان تالار حراج باز به اندازه یک دقیقه، سفارش خریدی با قیمت بالاتر از سفارش‌های موجود ثبت شود، مجددا زمان قرمز، یک دقیقه دیگر تمدید می‌شود و این فرآیند تا زمان تکمیل پروسه ادامه می‌یابد. به نظر می‌رسد تا زمانی که سفارش قیمت بالاتری در یک دقیقه پایانی ثبت نشود، به این ترتیب بالاترین قیمت باقی مانده در سیستم به عنوان خریدار شناخته خواهد شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.