سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
برگزاری بیست‌وپنجمین نشست اوپک‌پلاس
14 بهمن 1400 - 10:35
شناسه : 24110
براساس گزارش‌های منتشر شده، بیست‌وپنجمین نشست وزیران نفت و انرژی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) 13 بهمن‌ماه برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو ائتلاف اوپک‌پلاس روز چهارشنبه ۱۳ بهمن‌ماه درباره سیاست‌های تولید نفت خام این ائتلاف برای ماه مارس ۲۰۲۲ به‌صورت ویدیوکنفرانس مذاکره کردند.

قیمت سبد نفتی اوپک در نخستین ماه سال ۲۰۲۲ (ژانویه) بیش از ۱۰ دلار برای هر بشکه افزایش یافته است. مقام‌های کشورهای عضو اوپک‌پلاس در گفته‌های اخیر خود مدعی شدند ریشه افزایش قیمت نفت دلایل غیربنیادین و ژئوپلیتیک است که از کنترل اوپک‌پلاس خارج بوده و علاج آن‌ها افزایش تولید کشورهای عضو این سازمان نیست.

تحلیلگران و کارشناسان معتقدند که اوپک‌پلاس سیاست افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه را در ماه مارس ادامه خواهد داد و به این امیدوار خواهند ماند که کشورهای جهان ضرورت افزایش سرمایه‌گذاری در بخش بالادستی نفت را با وجود نگرانی‌های محیط‌زیستی و تغییرات اقلیمی درک کنند. همچنین اوپک و متحدانش از ماه اوت هر ماه ۴۰۰ هزار بشکه در روز به تولیدشان اضافه کرده‌اند تا به محدودیت عرضه‌ای که در سال ۲۰۲۰ به اجرا گذاشتند، خاتمه دهند.

گفتنی است، اوپک‌پلاس در واکنش به فروپاشی تقاضا در اوج بحران شیوع ویروس کرونا، تولید خود را از ماه مه سال ۲۰۲۰، ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز معادل حدود ۱۰ درصد از تقاضای جهانی محدود، اما پس از آن زمان با بهبود تقاضا، محدودیت عرضه را به مرور تسهیل کرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.