سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
برگزاری دوره تخصصی پدافند شیمیایی در ذوب آهن
28 مرداد 1402 - 15:48
شناسه : 35550
در راستای ارتقای سطح کیفی کارشناسان و تلاشگران شرکت ذوب‌ آهن اصفهان، کارگاه آموزشی پدافند شیمیایی از سوی مدیریت آموزش و توسعه سرمایه‌های انسانی این مجموعه برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : شرکت ذوب آهن اصفهان
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، به گفته پدرام کیانی، معاون مدیریت آموزش و توسعه سرمایه‌های انسانی شرکت ذوب آهن، این دوره با هدف آشنایی با ضروریات مدیریت رخدادهای شیمیایی، شناسایی و پایش حوادث شیمیایی، محدودسازی و رفع آلودگی در رخدادهای شیمیایی ترتیب داده شد.

وی افزود: ایجاد مصونیت و کاهش آسیب‌پذیری، پیشگیری و آمادگی در برابر تهدیدات، کشف و شناسایی، امداد و نجات، درمان و رفع آلودگی شیمیایی نیازمند استفاده از روش‌های علمی بر پایه دانش بومی روز است که از اهداف پدافند شیمیایی به شمار می‌آید.

میسمی، مدرس این دوره نیز عنوان کرد: برگزاری دوره پدافند شیمیایی برای پرسنل از ضروریات سازمان‌ها محسوب می‌شود و اجرای آن حاکی از نگرش خردمندانه و پیشگیرانه مدیران شرکت ذوب‌ آهن است.

وی تصریح کرد: پدافند شیمیایی مجموعه‌ای از تدابیر، برنامه‌ها و اقدامات غیرنظامی است که به کاهش امکان وقوع تهدیدات یا حوادث شیمیایی و کاهش آسیب‌پذیری افراد، زیرساخت‌ها و سرمایه‌ها در برابر تهدیدات شیمیایی منجر و آمادگی مواجهه و واکنش در برابر وقوع تهدیدات شیمیایی را در جامعه بالا می‌برد.

میسمی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش سهم مواد شیمیایی در زندگی مردم از یک سو و رشد و توسعه صنایع شیمیایی و پتروشیمیایی در کشور از سوی دیگر، اهمیت و ضرورت توجه به پدافند شیمیایی دو چندان است. ضمن آنکه همچنان تهدیدی به نام استفاده از تسلیحات شیمیایی از سوی دشمن و به ویژه گروه‌های تروریستی وجود دارد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.