سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
برگزاری نخستین گردهمایی آموزشی مدیران و روسای حراست ستادی و عملیاتی «فملی»
03 بهمن 1401 - 22:44
شناسه : 33040
نخستین گردهمایی آموزشی مدیران و روسای حراست ستادی و عملیاتی شرکت ملی مس با هدف ایجاد تعامل و هم‌افزایی با حضور مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : شرکت ملی صنایع مس ایران
پ
پ

به گزارش فلزات نیوز، مهدی رضایی‌مقدم، مدیرکل دفتر مرکزی حراست شرکت ملی مس با اشاره به برگزاری گردهمایی مدیران حراست مجموعه «فملی»، بیان کرد: در راستای سیاست‌های سازمان حراست کل کشور مبنی بر تبدیل دفاتری که قابلیت ارتقا به دفتر مرکزی را دارند  و با مساعدت هیئت مدیره محترم شرکت ملی مس، در نهایت اوایل مهر ماه امسال با تایید سازمان حراست کل کشور گروه حراست شرکت مس با ارتقا رده سازمانی به مدیرکلی تبدیل شد.

وی نبود برنامه‌ریزی مشخص را یکی از خلا‌ءهای واحد حراست با ساختار قبلی دانست و عنوان کرد: پیش از این، شرایطی وجود داشت که زحمات پرسنل حراست مشخص نبود. بر همین اساس در نظر گرفتیم همانند شرکت ملی مس که دارای برنامه مشخصی است، برای حراست هم برنامه‌ریزی مدونی صورت پذیرد.

مدیر کل دفتر مرکزی حراست شرکت ملی مس با اشاره به اهمیت آموزش نیروی انسانی، تصریح کرد: در این گردهمایی، دو روز را به آموزش نیروهای حراست اختصاص دادیم و یک روز نیز به بررسی نقطه‌ نظرات و پیشنهادات مطرح شده اختصاص داده شد.

رضایی‌مقدم تاکید کرد: تصمیم گرفته شده است که از این پس نیز دوره‌های  آموزشی به صورت فصلی برای تمام نیروهای حراست برگزار شود.

وی در ادامه با اشاره به حضور مدیرعامل شرکت ملی مس در گردهمایی بندرعباس، تاکید کرد: لازم است از نگاه ویژه  مدیرعامل «فملی» به مجموعه حراست تشکر کنم. در این مدت هر آنچه که در راستای شفاف‌سازی در شرکت مس و حمایت‌های لازم بود، با مساعدت‌های وی فراهم شده است.

مدیر کل دفتر مرکزی حراست شرکت ملی مس اضافه کرد: در این جلسه مدیرعامل مجموعه ضمن تشکر از زحمات مسئولان حراست کل کشور تاکید داشتند که در راستای ارتقای دفتر حراست شرکت مس، در جهت افزایش تولید و هدف‌گذاری‌های صورت‌گرفته برنامه‌ریزی انجام شود.

رضایی‌مقدم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه گسترش فعالیت‌های معدنی و حمایت از بخش معدن، خاطرنشان کرد: در این راستا، مدیریت مجموعه نیز خواستار شناسایی موانع از سوی حراست شدند؛ چراکه شرکت با شناسایی درست موانع می‌تواند به هدف افزایش تولید دست یابد.

وی در رابطه با اثرات تغییر ساختار، مطرح کرد: مجموعه حراست با این روش انسجام بیشتری خواهد داشت و از پراکنده‌کاری و جزیره‌ای بودن فعالیت حراست در مجتمع‌های زیرمجموعه پرهیز می‌شود.

مدیر کل دفتر مرکزی حراست شرکت ملی مس تاکید کرد: برای رسیدن به هدف‌گذاری‌های صورت گرفته در شرکت مس لازم است که هم‌دلی و همکاری در بخش کارگری، کارمندی و مدیران مجتمع‌ها بیش از پیش تقویت شده چراکه اگر از آن غافل شویم می‌تواند نقطه تهدید به شمار آید مگر این‌که با همدلی مشکلات پیش رو را برداشته و تأکیدات مقام معظم رهبری در جهت توسعه بخش معدن را محقق سازیم.

رضایی‌مقدم فاصله موجود بین رتبه شرکت ملی مس در داشتن ذخایر مواد معدنی و تولید را نوعی تهدید دانست و تصریح کرد: باید تلاش کنیم با توجه به برخورداری از ذخایر معدنی غنی، این فاصله را کاهش و رتبه کشور را در بخش تولید ارتقا دهیم و مجموعه حراست شرکت مس با کمک مدیران تلاش‌های لازم جهت رفع موانع تولید و توسعه را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

وی لازمه دست‌یابی به اهداف را عبور از موانع و خطر‌ها دانست و یادآور شد: شفافیت‌سازی در قراردادها یا خریدها باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد تا مجموعه عاری از تخلف داشته باشیم.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.