سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
برگزاری ۳ مناقصه حفاری اکتشافی
20 آذر 1400 - 11:54
شناسه : 21604
مدیرعامل شرکت آلومینای ایران گفت: طرح‌های اکتشافی این شرکت با انتخاب پیمانکاران جدید و تامین 2 دستگاه حفاری پیشرفته و تمام هیدرولیک مدل GEO900 شتاب می‌گیرد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، تورج زارع مدیرعامل شرکت آلومینای ایران، اظهار داشت: شرکت آلومینای ایران با توسعه زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، انجام مطالعات اکتشافی به روش‌های نوین سنجش از دور  RS را از ابتدای امسال به مساحت حدود ۳۲ هزار کیلومتر مربع در استان‌های اصفهان و خراسان رضوی آغاز کرده که تا پایان امسال نهایی می‌شود. همچنین اقدام دیگر این شرکت انجام مطالعات جامع و جمع‌آوری اطلاعات در زمینه پتانسیل‌ها و اندیس‌های بوکسیتی موجود در ایران و کشورهای همجوار است.

پتانسیل بوکسیت در ۲۹ استان

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران گفت: این مطالعات نشان داد که بوکسیت حداقل در ۲۹ استان وجود دارد و برخی همسایگان از جمله تاجیکستان، عراق، ترکیه، پاکستان و افغانستان نیز ذخایر مناسبی از بوکسیت را در اختیار دارند.

زارع با اشاره به اقدامات دیگر انجام شده این شرکت طی امسال، بیان کرد: گردآوری و ایجاد آرشیو کامل و جامع از کل نقشه‌های زمین‌شناسی، ژئوشیمی، ژئوفیزیک، دورسنجی، توپوگرافی و… از سراسر ایران برای انجام طرح اکتشاف سراسری بوکسیت در ایران، از جمله این اقدامات است.

وی افزود: ایجاد پایگاه داده‌های اکتشافی شرکت آلومینا طبق استانداردهای ایمیدرو و تهیه نقشه‌راه به منظور انجام اکتشافات بوکسیت در زمینه کانی‌سازی بوکسیتی، سن‌ها، دوران ها و سازندهای مرتبط برای بررسی وجود احتمالی بوکسیت در بین سازندهای اکتشاف نشده، از دیگر اقدامات انجام شد.

اکتشاف ۲۲ محدوده امیدبخش کانه‌زایی

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران با اشاره به اکتشاف ۲۲ محدوده امیدبخش کانه‌زایی توسط این شرکت، اذعان داشت: این شرکت در مطالعات و پی‌جویی‌های خود در پهنه اکتشافی استان سمنان، ۱۶ محدوده امیدبخش بوکسیتی و ۶ محدوده کانه‌زایی غیر بوکسیتی شامل سرب و روی، مس مانتو و آهن اسکارنی، اکتشاف کرده است. همچنین کشف محدوده‌های بوکسیتی با کمیت و کیفیت مناسب در استان یزد، توسط تیم اکتشاف این شرکت انجام شد و دریافت پروانه‌های اکتشافی برای محدوده‌های مذکور در حال انجام است.

زارع با اشاره به برگزاری ۳ مناقصه حفاری مغزه‌گیری در سال جاری، تصریح کرد: این مناقصه‌ها برای حفر ۱۴ هزار متر گمانه اکتشافی در معادن بوکسیت استان‌های کرمان، یزد و سمنان برگزار شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پروژه تجهیز و قفسه‌بندی ۲ باب انبار احداث شده، برای نگهداری مغزه‌های حفاری با گنجایش حدود ۶۰ هزار متر مغزه، به عنوان یکی دیگر برنامه‌های این شرکت در حال اتمام است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.