جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت ×
برگ زرینی دیگر در دفتر ذوب‌آهن
04 مرداد 1400 - 15:02
شناسه : 15517
خوشبختانه با همت تلاشگران ذوب‌آهن اصفهان برای نخستین بار در کارگاه نورد ۵۰۰ موفق به تولید میلگرد ۵۰ مارک ۷۰CR۲ شدند که علاوه بر ایجاد ارزش‌افزوده بالاتر، نیاز کشور به این محصول را نیز رفع کردند.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمد امین یوسف‌زاده مدیر مهندسی نورد ذوب‌آهن اصفهان در خصوص محصول صنعتی جدیدی که به سبد محصولات شرکت اضافه شد، اظهار داشت: طی چند سال اخیر، اعمال تحریم‌ها و کند شدن روند واردات باعث شد، انگیزه لازم برای تولید محصولات صنعتی جدید افزایش یابد. لذا شرکت ذوب‌آهن نیز در راستای تامین نیازهای بازار به سمت تولید محصولات با ارزش‌افزوده بالاتر حرکت کرد تا ضمن تامین نیاز داخل، روند سودآوری شرکت را حفظ کند.

وی افزود: طراحی تولید میلگرد ۵۰ طی یک ماه انجام و خوشبختانه در تولید تست اولیه توانستیم حدود چهار هزار تن از نیاز کشور را تامین کنیم.

مدیر مهندسی نورد ذوب‌آهن اصفهان با بیان اینکه در تلاش هستیم در نورد ۳۰۰ به زودی میلگرد ۳۰ ۷۰CR۲ نیز تولید کنیم، گفت: مصرف این میلگردها در تولید گلوله‌های آسیاب برای خردکن‌های معادن مناسب است. هرچند ما اولین تولیدکننده این محصول نیستیم، اما به دلیل بازار خوب و گسترده‌ای این محصول نیاز زیادی به میلگرد ۳۰ وجود دارد.

تداوم در تولید میلگرد ۵۰۰

لطیفی سرپرست کارگاه نورد ۵۰۰ نیز در خصوص این محصول جدید بیان کرد: میلگرد ۵۰ یک محصول آلیاژی است که پروسه نورد آن پیچیده‌تر از میلگردهای ساده و درصد کروم بالای آن نشان دهنده خاص بودن این آلیاژ است که سختی زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه روند تولید محصولات جدید در کارگاه نورد ۵۰۰ تداوم خواهد داشت، ادامه داد: تولید این میلگرد با توان موجود در کارگاه ذوب‌آهن صورت گرفت و تمامی مراحل با دانش کارکنان این شرکت انجام شد.

افتخاری دیگر در کارنامه ذوب‌آهن

احمد ملکوتی‌خواه معاون تولید کارگاه نورد ۵۰۰، تصریح کرد: با توجه به درخواست مدیریت بازاریابی و فروش داخلی، مبنی بر نیاز بازار به میلگرد سایز ۵۰ و امکان‌سنجی تولید این محصول در مهندسی نورد، تیم تحقیق با محوریت مدیر مهندسی نورد و سرپرستی‌های خدمات فنی تولید و کارگاه‌های نورد تشکیل و موضوع فوق مورد بررسی قرار گرفت. لذا از آنجایی که کارگاه نورد ۵۰۰ سابقه تولید میلگردهای سایز ۶۰ و ۸۰ میلی‌متر را دارد، این مهم بر عهده این کارگاه گذاشته شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای تولید این محصول ملزومات زیادی بایستی طراحی و ساخته می‌شد، که پرسنل کارگاه با دریافت طرح اولیه از خدمات فنی تولید مهندسی نورد، با ارائه طرح‌های خلاقانه، اقدام به تکمیل خط نورد این محصول نمودند. و نهایتا با تلاش شبانه روزی همکاران مونتاژ قفسه کارگاه، تکنولوژ خط و پرداخت، مکانیک و برق کارگاه و پرسنل کیفیت، تولید این محصول در تیرماه سال جاری با موفقیت انجام شد و برگ زرین دیگری بر افتخارات شرکت ذوب‌آهن اصفهان افزوده شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.