جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت ×
بزرگ‌ترین آسیاب گلوله‌ای صنعت سرب و روی در مهدی‌آباد راه‌اندازی شد
20 خرداد 1400 - 8:49
شناسه : 13525
مدیر مجتمع سرب و روی مهدی‌آباد: مدیر مجتمع سرب و روی مهدی‌آباد گفت: عملیات نصب بزرگ‌ترین آسیاب گلوله‌ای (بال میل) صنعت سرب و روی کشور در این معدن طی روز چهارشنبه 19 خرداد ماه آغاز شد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امین صفری مدیر مجتمع سرب و روی مهدی‌آباد، اظهار داشت: آسیاب گلوله‌ای مورد نیاز کارخانه فراوری کنسانتره روی مهدی‌آباد در سال ۱۳۹۸ توسط یک شرکت آلمانی به طول ۱۱ متر و ارتفاع ۵٫۵ متر طراحی و ساخته شده است.

وی افزود: ظرفیت ورودی این آسیاب ۲۵۰ تن بر ساعت بار خشک و میزان بار در گردش آن نیز ۷۵۰ تن است. انرژی مورد نیاز آسیاب مذکور توسط یک موتور الکتریکی با قدرتی نزدیک به ۷۵۰۰ اسب بخار (۵۵۰۰Kw) تامین می‌شود.

برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی فاز نخست تا پایان امسال

مدیر مجتمع سرب و روی مهدی‌آباد با اشاره به طرح تجهیز و فراوری معدن سرب و روی مهدی آباد به عنوان بزرگ‌ترین معدن سرب و روی کشور، گفت: میزان سرمایه‌گذاری در این طرح بیش از یک میلیارد دلار است که در ۳ فاز با ظرفیت مجموع ۸۰۰ هزار تن کنسانتره روی در حال اجرا است.

صفری در پایان خاطرنشان کرد: با تکمیل این ۳ فاز، حدود ۲٫۵ درصد فلز روی جهان در این مجتمع تولید خواهد شد. و در حال حاضر فاز نخست احداث کارخانجات فراوری با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن کنسانتره روی، بیش از ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قرار است مطابق برنامه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.