سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
بلاتکلیفی قیمت جهانی طلا
15 دی 1400 - 14:21
شناسه : 22706
براساس گزارش‌های منتشر شده، طلا پس از رشد ملایمی که شب گذشته داشت، در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی برای یافتن جهت قیمت سردرگم بود.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و در یک هزار و ۸۱۴ دلار و ۹۰ سنت ایستاد. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و یک هزار و ۸۱۴ دلار و ۹۰ سنت معامله شد. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۸ درصد افزایش، در یک هزار و ۸۱۴ دلار و ۶۰ سنت بسته شد.

برایان لان مدیرکل شرکت گلد سیلور سنترال، اظهار داشت: عاملی که قیمت طلا را تحت فشار قرار می‌دهد، بازده بالاتر اوراق قرضه، دلار و دورنمای افزایش نرخ‌های بهره در ماه مارس است که باعث می‌شود سرمایه‌گذاران محتاط‌تر شوند. با این حال طلا از تقاضا برای دارایی امن حمایت خواهد یافت، زیرا بانک‌های مرکزی بیشتری طلا خریداری می‌کنند.

شاخص دلار آمریکا نزدیک به نرخ روز دوشنبه ایستاد که بالاترین رکورد دو هفته اخیر بود و جذابیت طلا را برای خریداران غیرآمریکایی کم‌تر کرد. بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا روز سه‌شنبه به بالاترین حد در بیش از یک ماه گذشته صعود کرد. بازده بالاتر هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، فعالان بازار منتظر انتشار جزییات نشست سیاست پولی ماه دسامبر بانک مرکزی آمریکا هستند تا نشانه‌های مربوط به برنامه فدرال رزرو برای افزایش نرخ‌ها و تعدیل تدابیر محرک مالی را ارزیابی کنند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، به ۲۲ دلار و ۹۲ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۹۷۱ دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، یک هزار و ۸۷۶ دلار و ۴۹ سنت بود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.