سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
بلاتکلیفی معادن میانه
04 تیر 1401 - 15:34
شناسه : 29451
فرماندار ویژه شهرستان میانه، با اشاره به بلاتکلیفی ۳۴ معدن ثبت شده و دارای پروانه اکتشاف در این شهرستان، گفت: در این خصوص از اداره صنعت،‌ معدن و تجارت استان درخواست می‌کنیم تا نسبت به برگزاری مزایده عمومی این معادن اقدام کند.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، مسعود سعادتی فرماندار ویژه شهرستان میانه، در نشست بررسی مسائل و مشکلات معادن شهرستان میانه، تعیین تکلیف این معادن را سبب اشتغال‌زایی برای ۵۰۰ نفر عنوان کرد و با توجه به اینکه ماشین‌آلات استفاده شده در معادن، با هزینه بالا اجاره شده‌اند، معادن شهرستان را نیازمند اخذ تسهیلات کم‌بهره دانست.

سعادتی، اظهار داشت: از شرکت نفت و دستگاه‌های متولی معادن می‌خواهیم تا به رفع مشکلات و تامین سوخت مورد نیاز معادن، جهت جلوگیری از کاهش فعالیت آن‌ها اقدام کنند، زیرا سهمیه سوخت معادن جوابگوی نیاز آن‌ها نیست.

محمود محمودیان دادستان عمومی و انقلاب میانه، با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاران حوزه معادن نباید معطل ارائه مجوز شوند، یادآور شد: دستگاه‌های متولی موافقت یا مخالفت خود در خصوص کار سرمایه‌گذاران در حوزه معادن را سریع‌تر اعلام  کنند و آن‌ها را از بلاتکلیفی برهانند زیرا افرادی نزدیک به دو سال گرفتار بروکراسی اخذ مجوز هستند.

گفتنی است، هم‌اکنون ۶۷ معدن در میانه شناسایی شده است که نیمی از آن‌ها غیرفعال هستند و این شهرستان دارای معادن مولیبدن، پرلیت و ذخایر طلا است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.