شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
بهره‌برداری از فاز دوم کارخانه تولید کنسانتره مس شرکت کانی آغاز شد
01 خرداد 1400 - 18:17
شناسه : 12592
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در مراسم افتتاح این واحد صنایع معدنی گفت: معدن و فاز اول کارخانه تولید کنسانتره مس شرکت کانی فراوان زمان، با حضور استاندار کرمان، نماینده مردم 5 شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و دیگر مسئولان بهره‌برداری و فاز دوم آن نیز کلنگ‌زنی شد.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مسلم مروجی‌فرد رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، اظهار داشت: این کارخانه در منطقه دورافتاده و توسعه نیافته رمشک از توابع شهرستان قلعه گنج با ظرفیت تولید سالانه دو هزار و ۴۰۰ تن کنسانتره مس و با سرمایه‌گذاری ۴۳۰ میلیارد ریالی به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: معدن مس مربوط به همین شرکت برای تامین خوراک مورد نیاز کارخانه با ذخیره یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن و سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال نیز افتتاح شده که برای برای ۷۵ نفر به صورت مستقیم و ۲۵۰ نفر به صورت غیر‌مستقیم اشتغال‌زایی کرده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، گفت: فاز دوم این کارخانه نیز برای گسترش تولید و جلوگیری از خام‌فروشی، با افزایش ظرفیت به ۶ هزار تن کنسانتره مس کلنگ‌زنی شد. به طوری که سرمایه‌گذاری مورد نیاز این طرح بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و برای ۱۴۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

معدن راهی برای پیشرفت جنوب کرمان

علی زینی‌وند استاندار کرمان نیز در آیین افتتاح این کارخانه، اذعان داشت: مهمترین مسئله برای پیشرفت جنوب کرمان، بحث معادن و توسعه صنعتی است که باید مسئولان و مردم در راستا تحقق توسعه این بخش همراهی کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از تمامی دست‌اندرکارانی که در این مسیر ما را حمایت کردند، کمال تشکر را داریم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.