سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
بهره‌برداری از معدن آلبلاغ به قرارگاه خاتم واگذار شد
16 خرداد 1401 - 13:49
شناسه : 28686
نماینده اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: قرارگاه خاتم، بهره‌برداری از معدن آلبلاغ را با شروط مد نظر مسئولان اسفراین پذیرفته و بنا است پس از طی مراحل اداری، بهره‌برداری از معدن آغاز شود.
ارسال توسط : منبع : مهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امان‌الله حسین‌پور نماینده اسفراین در مجلس شورای اسلامی، در خصوص سرنوشت معدن آلبلاغ، اظهار داشت: تاخیر در برداشت از این معدن، گلایه جدی مردم است و دولت باید هرچه سریع‌تر برای آن تعیین و تکلیف می‌کرد. با این حال، با همکاری مردم مشکلات حفاظتی رفع شد. در ابتدا، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، به دنبال مزایده گذاشتن این معدن بود و این روش باعث بی‌بهره ماندن مردم از آلبلاغ می‌شد، اما اجازه وقوع چنین اتفاقی را ندادیم.

وی افزود: در این راستا، ایجاد شرکت تعاونی را برای جایگزین مزایده پیشنهاد دادیم و سرمایه‌گذار مطمئنی همچون قرارگاه خاتم برای سرمایه‌گذاری معرفی شد. شمارش معکوس برای تعیین تکلیف معدن هم‌اکنون آغاز شده و سازمان ایمیدرو نیز برای سرعت بخشیدن به اقدامات وعده داده است. اگر ایجاد شرکت تعاونی ممکن نباشد، می‌توان معدن را به قرارگاه خاتم واگذار کرد.

حسین‌پور در پایان خاطرنشان کرد: شروطی از جمله سهامدار شدن مردم، فراوری محصولات در اسفراین و پیشرفت پروژه‌های زیرساختی شهرستان از محل درآمدهای آلبلاغ به قرارگاه خاتم، تفهیم شده است. طی برگزاری جلسات اولیه، قرارگاه خاتم این موارد را قبول کرده است تا در آینده نزدیک، بهره‌برداری از معدن آغاز شود. می‌توانستیم از طریق مزایده کار را پیش ببریم، اما در این صورت، سود خاصی عاید مردم نمی‌شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.