جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت ×
بهره‌برداری از ۷۰ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری
11 اردیبهشت 1400 - 9:12
شناسه : 11493
معاون امور صنایع وزارت صمت چهارمحال و بختیاری خبر داد؛ معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، گفت: ۷۰ واحد صنعتی این استان با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد در حال تکمیل است، که طبق برنامه پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمدکاظم منزوی معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: این آمار در حالی است که تعداد واحدهای صنعتی بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان بیش از تعداد اعلام شده است. البته طبق برنامه‌ها برای سال جاری تنها ۷۰ واحد افتتاح می‌شود.

وی افزود: طی سال گذشته در این حوزه ۱۳۵ پروانه بهره‌برداری در استان صادر شد. که از این تعداد ۸۵ واحد ایجادی و ۵۰ واحد توسعه بوده است. همچنین طی سال ۱۳۹۹ طبق برنامه، هدف‌ تنها بازگشت ۸ واحد به چرخه تولید بود که در این راستا خوشبختانه موفق به راه‌اندازی مجدد ۲۰ واحد صنعتی شدیم. علاوه بر این امسال نیز بازگشت ۱۰ واحد صنعتی به چرخه تولید در استان هدف‌گذاری شده است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص نحوه پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی، گفت: امسال در قالب طرح تام برای اعطای تسهیلات به واحدها شاخص‌هایی در نظر گرفته شده است. بدین جهت تسهیلات با هدف فعال کردن ظرفیت‌های خالی واحدهای صنعتی در محصولات منتخب و اختصاص به ساخت تولید و بی‌نیاز کردن از واردات و توسعه صادراتی غیرنفتی دارد.

منزوی بیان کرد: تسهیلات تام همچنین به حمایت از طرح‌های فناورانه، تامین مالی اصناف تولید، فعال‌سازی معادن کوچک‌مقیاس، توسعه مناطق محروم و فعال‌سازی واحدهای راکد اختصاص دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در طرح «تام» واحدهای دارای شرایط می‎‌توانند در بانک‌های صنعت و معدن سپرده‌گذاری کنند و چند برابر آن تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد دریافت کنند.

لازم به توضیح است که بخش صنعت در تولید ناخالص چهارمحال و بختیاری ۱۲.۶ درصد است که این رقم با توجه به میانگین کشوری آن که ۳۴.۲ درصد برآورد شده، نشان می‌دهد که بخش صنعت در استان همچنان دارای ظرفیت‌های بی‌شماری است که شکوفایی بیش از پیش آن می‌تواند مسیر توسعه‌یافتگی چهارمحال و بختیاری را هموارتر کند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۷۹ هزار نفر است. و حدود ۹۰۰ واحد صنعتی در این استان فعالیت می‌کنند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.