سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
بهره‌وری شرکت‌های فولادی حول محور تامین مواد اولیه می‌چرخد
25 اردیبهشت 1401 - 12:58
شناسه : 27790
مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت و هییت همراه، ضمن بازدید از خطوط تولید ذوب‌آهن اصفهان، در نشستی با سرپرست مدیریت عامل و معاونین این مجتمع عظیم صنعتی، راهکارهای تقویت و ارتقا سطح تعاملات را بررسی کردند.
ارسال توسط : منبع : روابط‌عمومی ذوب‌آهن اصفهان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، ایرج رخصتی سرپرست مدیریت عامل، با بیان این که وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی معادن و مواد اولیه مورد نیاز صنایع در کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: نشست‌هایی با مدیریت‌ عامل و معاونین مجتمع‌ عظیم صنعتی به منظور انتخاب راهکارهای مناسب و برنامه‌ریزی کامل و جامعی برای تعامل ذوب‌آهن اصفهان با ارکان وزارت صمت و سایر مراجع ذی‌صلاح برگزار شد.

وی نقش ترکیب مواد اولیه در تولید محصولات جدید و باکیفیت را حائز اهمیت دانست و افزود: کمبود مواد اولیه مانند سنگ‌آهن و زغال‌سنگ با کیفیت و نحوه تامین و اختصاص آن‌ها، بهره‌وری شرکت‌های فولادی به ویژه ذوب‌آهن اصفهان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

سرپرست مدیریت عامل با بیان این که ذوب‌آهن اصفهان سنگ‌آهن معادن داخلی را به بهای روز خریداری می‌کند و در پرداخت قیمت آن نیز مشکلی ندارد، گفت: ذوب‌آهن آماده است تمام زغال‌سنگ تولید داخل را هم طی یک فرایند منطقی خریداری کند تا نیازی به صادرات آن نباشد.

سرپرست مدیریت عامل شرکت، واگذاری پهنه‌های معدنی مواد اولیه به ذوب‌آهن اصفهان را مورد تاکید قرار داد و گفت: ذوب‌آهن اصفهان برای سرمایه‌گذاری و شرکت در مزایده واگذاری معادن، آمادگی لازم را دارد و انتظار داریم برای داشتن معدن و تامین پایدار مواد اولیه مورد نیاز خود، متولیان امر نیز از این شرکت بزرگ حمایت کنند.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست، بیان کرد: در بازدید از خطوط تولید شاهد سرزنده بودن و پویایی خطوط تولید کارخانه متوجه شدیم که نشان روند روبه‌رشد و آرامش منطقی حاکم بر کارخانه دارد.

وی، تاکید کرد: ذوب‌آهن اصفهان با اشتغال نزدیک به ۲۰ هزار نفر، الزام به تولیدی پایدار و مداوم دارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این راستا، از ذوب‌آهن اصفهان حمایت لازم را می‌کند که در این رابطه مذاکرات خوب و مثبتی نیز در حال انجام است.

امیری از نقش و تاثیر شرکت ذوب‌آهن در حفظ آرامش بازار با عرضه محصولات متنوع و باکیفیت از سوی این شرکت، قدردانی و اذعان کرد: مدیران پیشین برای ذوب‌آهن گام‌های خوبی برداشتند و با توجه به رویکرد و نگاه مدیریت جدید، چشم‌انداز و افق‌های روشنی برای حل ریشه‌ای مسائل و مشکلات در ذوب‌آهن اصفهان وجود دارد.
مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سطح همکاری و تعاملات ذوب‌آهن با وزارت صمت را بسیار مناسب ارزیابی و تصریح کرد: ذوب‌آهن با این سطح همکاری و برنامه‌هایی که برای سال ۱۴۰۱ و سال‌های آتی تدوین کرده، در چشم‌انداز پنج ساله به اهداف مورد نظر خود خواهد رسید، ضمن اینکه با رویکرد جدید، برای تعاملات ذوب‌آهن با وزارت صمت، دورنمای امیدبخشی را می‌توان برای این شرکت متصور بود.

شایان ذکر است که با توجه به سفر احتمالی ریاست‌جمهوری و هییت دولت به استان اصفهان و تاکید مقامات عالی استان و وزارتخانه‌های کار و صنعت، معدن و تجارت برای هماهنگی هرچه بیشتر با ارکان فعال عرصه‌های معدن، صنعت و عرضه کالا، این نشست برگزار گردید.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.