پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
بهره‌گیری از سرمایه‌های بین‌المللی برای توسعه معادن
21 بهمن 1399 - 17:14
شناسه : 6827
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان نظام مهندسی معدن ایران عنوان کرد؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: امروز چنانچه به بخش معدن به عنوان جایگزینی برای درآمدهای نفتی می‌اندیشیم، باید با جذب سرمایه‌های بین‌المللی در مسیر توسعه معادن تلاش کرد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رضا کشاورزی در مراسم رونمایی از «درگاه سفیران معدن»، اظهار داشت: بخش معدن و صنایع معدنی در چارچوب اهداف توسعه کشور، باید از شتاب لازم برخوردار شود و در این مسیر افزایش ارتباطات بین‌المللی نقش تاثیرگذار خواهد داشت.

وی افزود: طرح سفیران معدنی که در بستر رایانه دنبال می‌شود، ضمن ارتقای علمی فعالان در این بخش، زمینه دستیابی به فناوری روز و تازه‌های این بخش در سطح جهان را فراهم می‌آورد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: بهره‌وری در بخش معدن و صنایع معدنی بدون بسترسازی و بهره‌گیری از ابزارهای روز میسر نیست و سازمان نظام مهندسی معدن با تکیه بر پشتیبانی‌های وزارت صنعت و در چارچوب وظایف خود به ‌دنبال رشد سرمایه‌گذاری در این بخش است.

فضای کرونا و تحریم ضرورتی برای خودباوری  

سلمان نصر مدیر سرمایه‌گذاری و توسعه همکاری‌های بین‌المللی سازمان نظام مهندسی معدن ایران هم در مراسم مزبور اذعان داشت: امروز فضای تحریم و کرونا بستری برای خودباوری و بازنگری نسبت به توانمندی‌ها را فراهم ساخته و بخش معدن و صنایع معدنی برای این امر تاکید دارد.

وی تاکید کرد: ارتباطات دو سویه میان مهندسین ایرانی بخش معدن که در خارج اقامت دارند، بستری برای ارتقای دانش و آگاهی از فناوری‌های روز در این بخش است.

مدیر سرمایه‌گذاری و توسعه همکاری‌های بین‌المللی سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: امروزه شرکت‌های ایرانی به توانمندی لازم دست یافته‌اند و در عرصه صادرات خدمات فنی و مهندسی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

واگذاری دفاتر ارتباطات در کشورهای معدنی

نصر مطرح کرد: اکنون کشورهای روسیه، ایتالیا، آفریقای جنوبی، چین و فنلاند برای واگذاری دفاتر ارتباطات در بخش معدن و صنایع معدنی در قالب طرح « سفیران معدن» بدون هزینه استقبال کرده‌اند و این مهم می‌تواند گامی موثر در مسیر رشد بخش معدن باشد.

وی اضافه کرد: مرحله نخست درگاه مزبور، ارتباطات با مهندسان معدنی ایرانی مقیم خارج است. سپس با اتباع خارجی متخصص این بخش نیز ارتباط برقرار خواهد شد.

افزایش ظرفیت صادرات با مشارکت جمعی

همچنین رییس کمیسیون صدور خدمات فنی و مهندسی انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان تهران نیز عنوان کرد: ظرفیت صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران ۴۰ میلیارد دلار برآورد شده است که تحقق و دستیابی به آن، نیاز به مشارکت جمعی و یکپارچگی تشکل‌های مربوطه دارد.

بر اساس این گزارش تقی نبئی رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران در این نشست «درگاه سفیران معدن» را در سامانه جامع سازمان نظام مهندسی معدن رونمایی کرد و علاقمندان می‌توانند با پرکردن فرم مربوطه در درگاه سرمایه‌گذاری سامانه یاد شده و الحاق مدارک و مستندات لازم از جمله تصویر گذرنامه و احراز هویت با یک شماره تلفن همراه، اعلام آمادگی کنند. 
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.