شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت ×
بهره‌‌برداری از معدن چاه پلنگ نماد خودباوری صنعت
06 خرداد 1400 - 9:54
شناسه : 12927
مدیرعامل فولاد نطنز مطرح کرد؛ مدیرعامل فولاد نطنز با اشاره به تکمیل زنجیره تولید در این مجتمع گفت: معدن سنگ‌آهن چاه پلنگ شمالی در انارک نایین با ذخیره قطعی ۲۰ میلیون تن، ظرفیت استخراج سالیانه ۵۰۰ هزار تن و سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد ریال، موجب ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۵۰ نفر شده است.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری صدا و سیما
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، جواد توکلی طرقی مدیرعامل فولاد نطنز، اظهار داشت: ساخت واحد ذوب ‌آهن و نورد، احداث پست برق ۲۳۰ کیلو ولت، بهره‌برداری طرح معدن سنگ‌آهن چاه پلنگ شمالی، واحد کنستانتره سنگ‌آهن و دیگر طرح‌های مربوط به تکمیل زنجیره تولید از سنگ‌آهن تا مقاطع فولادی در نطنز، نمادی از خودباوری در صنعت است.

وی با اشاره به حجم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این منطقه به ویژه در بخش توسعه فولاد کشور، افزود: از برکات تکمیل چرخه تولید، می‌توان به سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال برای ساخت پست اختصاصی ۲۳۰ کیلوولت، ۵۵ کیلومتر خط انتقال برق با آورده شرکت و تامین بخش عمده‌ای از ماشین‌آلات فولادسازی و خط تولید کنسانتره سنگ‌آهن و نیز سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد ریالی برای تکمیل و راه‌اندازی تاسیسات تصفیه فاضلاب شهر نطنز اشاره کرد. در این راستا، با اجرای کامل طرح علاوه بر اشتغال پایدار یک هزار نفر، ظرفیت تولید در این مجتمع نوردی و فولادی افزایش می‌یابد.

مدیرعامل فولاد نطنز با بیان اینکه این مجتمع به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مطرح بخش خصوصی در صنعت فولاد کشور است، گفت: این مجتمع با هدف ایجاد یک زنجیره کامل تولید از مرحله استخراج از معدن، تولید کنسانتره سنگ‌آهن، گندله سنگ‌آهن و آهن‌اسفنجی تا تولید شمش فولادی، میلگرد‌های شاخه در سایز‌های ۸ الی ۳۲ میلی‌متر، کلاف‌های صنعتی و ساختمانی ساده و آج‌دار در سایز‌های ۵٫۵ تا ۱۶ میلی‌متر صورت می‌گیرد.

توکلی بیان کرد: با سرمایه‌گذاری بیش از یکصد هزار میلیارد ریالی، برای یک هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم ایجاد شده است.

وی همچنین در خصوص طرح‌های توسعه آتی این مجموعه، اذعان داشت: مطالعات اولیه معدن چاه پلنگ شمالی، حکایت از ۲۰ میلیون تن ماده معدنی در این معدن می‌دهد؛ به طوری که مطالعات اکتشافی و ژئوفیزیکی هوایی در گستره این معدن نشان می‌دهد که ذخایر این معدن می‌تواند تا یکصد میلیون تن افزایش پیدا کند.

مدیرعامل فولاد نطنز عنوان کرد: طرح‌های توسعه آتی شامل واحد فولادسازی به ظرفیت دو میلیون تن، واحد تولید کنسانتره سنگ‌آهن، گندله سنگ‌آهن و آهن‌اسفنجی با ظرفیت سه میلیون تن، واحد تولید مقاطع فولادی با ظرفیت ۸۵۰ هزار تن است.

کمبود امکانات و اقدامات جهادی

محمدحسین نصرتی فرماندار نایین در پایان، خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از این معدن و اشتغال‌زایی بیش از ۱۵۰ نفر با نبود امکانات مورد نیاز از جمله نداشتن اتصال به شبکه سراسری برق در این منطقه کویری، اقدامی جهادگونه بوده است.

گفتنی است، معدن چاه پلنگ در بخش انارک و در ۱۶۰ کیلومتری شرق شهرستان نایین قرار دارد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.