پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
بهره‌‌برداری از واحد فراوری معدن طلا در خوسف
20 بهمن 1400 - 13:31
شناسه : 24421
دومین واحد فراوری معدن طلا در زمینی به مساحت یک هزار و ۷۰۰ هکتار با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی و ظرفیت استحصال سالانه ۳۰۰ کیلوگرم طلا با اشتغال بیش از 220 نفر در نهمین روز دهه فجر با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان خوسف به بهره‌برداری رسید.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، عباس جرجانی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در مراسم افتتاح دومین واحد فراوری معدن طلای استان، اظهار داشت: از پنج محدوده طلایی شناسایی شده در استان، واحد فراوری در سه معدن راه‌اندازی شده یا در حال احداث است که از میان آن‌ها واحد فراوری طلای شادان همزمان با دهه فجر افتتاح شد.

وی افزود: این واحدها در راستای فراوری ماده معدنی طلا و خروج ماده معدنی از استان همچنین ایجاد ارزش افزوده و اشتغال پایدار در جوار معدن، در شهرستان‌های خوسف و نهبندان ایجاد شده است؛ معدن طلای شادان با ذخیره قطعی ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تن، معدن طلای کودکان با ذخیره قطعی ۳۰۰ هزار تن و معدن طلای هیرد با ذخیره قطعی حدود پنج میلیون تن کانسنگ طلا در شهرستان‌های خوسف و نهبندان در حال فعالیت هستند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: عیار ماده معدنی طلا در معدن شادان ۵۵ صدم پی پی ام است و واحد فراوری و استحصال طلای مجتمع صنعتی‌، معدنی شادان با سرمایه‌گذاری شرکت کارند صدر جهان، بزرگ‌ترین واحد استحصال طلا در شرق کشور محسوب می‌شود.

گفتنی است، کارخانه فراوری معدن طلای کودکان در شهرستان خوسف نیز به عنوان اولین واحد استحصال طلای خراسان جنوبی خرداد امسال به بهره‌برداری رسید تا با تولید شمش طلا در این واحد قابلیت دیگری از این استان معدنی را نمایان کند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.