سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
به ۳۱ استان کشور گازرسانی خواهد شد
27 بهمن 1400 - 9:45
شناسه : 24682
مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت با تبیین روزهای پرکار این وزارتخانه در بهمن‌ماه گفت: در دولت سیزدهم قرارداد توسعه هفت میدان نفتی و گازی با شرکت‌های معتبر داخلی و خارجی به ارزش چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار امضا شده است.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی فروزنده مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت با بیان اینکه وزارتخانه دو هفته گذشته روزهای پرکار و پرفشاری را پشت‌سر گذاشته است، اظهار داشت: در هفته گذشته با حضور رییس‌جمهوری افتتاح و آغاز به‌کار پروژه‌های مختلف در حوزه‌های گازرسانی و انتقال گاز و پتروشیمی با ارزش ۴۰ هزار میلیارد تومان را داشتیم که از این مقدار ۱۶ هزار میلیارد تومان برای افتتاح پروژه‌ها و ۲۴ هزار میلیارد تومان برای آغاز به کار پروژه‌های جدید بود.

وی با اشاره به بهره‌مندی ۳۱ استان کشور از مواهب پروژه‌های گازرسانی، افزود: یکی از نخستین سفرهای استانی رییس‌جمهوری به استان خراسان جنوبی بود و در آن مصوب شد به ۱۶۹ روستای استان گازرسانی انجام شود که خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی همکاران در این استان، به جای یک تا دو سال، ظرف پنج‌ماه این هدف محقق شد و موفق شدیم با حضور رییس‌جمهوری از این پروژه‌ها بهره‌برداری کنیم. پروژه‌های گازرسانی تقریبا در دو سال آینده به طور کامل به بهره‌برداری و اتمام می‌رسند و دیگر جایی در کشور باقی نخواهد ماند که به گاز دسترسی نداشته باشد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت به برگزاری نمایشگاه ایران‌پلاست اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه با دو برابر ظرفیت سال گذشته و با استقبال بسیار گسترده شرکت‌های داخلی و بازدیدکننده‌های خارجی برگزار شد. تعداد زیادی از سفرای کشورهای خارجی، تجار و صنعتگران خارجی در نمایشگاه برای مبادله با همتایان ایرانی خود حضور پیدا کردند.

فروزنده بیان کرد: این نمایشگاه در شرایط تحریمی کشور نشان داد صنایع پایین‌دستی نفت بسیار رونق دارند و آماده جهش و همکاری‌های بین‌المللی نیز هستند که بی‌شک برای کشور مزایای فراوانی خواهند داشت.

وی در پایان به برنامه‌های وزارت نفت برای بخش‌های بالادست و پایین‌دست اشاره و خاطرنشان کرد: از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم تاکنون قرارداد توسعه هفت میدان نفتی و گازی با شرکت‌های معتبر داخلی و خارجی به ارزش چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار امضا و هم‌زمان برای توسعه بخش پایین‌دست تلاش بسیار زیادی انجام شده است که از مسیر احداث پتروپالایشگاه‌های جدید مانع‌زدایی شود تا بتوانند آغاز به جذب سرمایه کنند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.