چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024 ساعت ×
بومی‌سازی قطعات استراتژیک خط تولید فولاد سنگان
18 اسفند 1399 - 9:53
شناسه : 8565
معاون توسعه و تکنولوژی فولاد سنگان خبر داد؛ معاون توسعه و تکنولوژی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان از رویکرد جدید این شرکت در بومی‌سازی قطعات استراتژیک خط تولید خود با استفاده از توانمندی داخلی و ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، خبر داد و گفت: این فعالیت، علاوه بر پیشتازی در بومی‌سازی بین صنایع شرق کشور، صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای را برای شرکت به همراه داشته است.
ارسال توسط : منبع : اقتصاد آنلاین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، نیک‌فرجام معاون توسعه و تکنولوژی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی و تدوین نقشه راه متناسب، گام نخست با انتخاب مشاور برداشته شد. همچنین با شناسایی قطعات مورد نیاز واحدهای تولید، تعمیرات و دفتر فنی با اخذ اطلاعات کامل از شرکت‌های مرتبط با حوزه مورد فعالیت، بالغ‌ بر پنج هزار مدرک در بخش گندله و ۶ هزار مدرک در بخش کنسانتره سنگ‌آهن، بدون حضور مشاوران و شرکت‌های سازنده خارجی شناسایی و استخراج شد.

وی افزود: خوشبختانه نتایج حاصل از این کار تیمی، در سال نخست منجر به ساخت «رولر اسکرین» با استخراج تکنولوژی متفاوت با دیگر سازندگان و متناسب با متد روز و نیاز خط تولید گندله و بسیار نزدیک به نمونه مشابه خارجی، بومی‌سازی شده است.

بومی‌سازی ۵۰ قطعه استراتژیک فولاد سنگان در دستور کار

نیک‌فرجام رویکرد اساسی بومی‌سازی در مرحله نخست را اعتماد به متخصصان داخلی استان عنوان کرد و گفت: در این خصوص، با استفاده از توانمندسازی تولیدکنندگان و سازندگان بومی در استان خراسان رضوی، مبادرت به ساخت پاروهای میکسر و ممبران‌های فیلترپرس که جزو قطعات پرمصرف و با اهمیت در تولید است، نموده‌ایم. پس ‌از آن در سال جاری بومی‌سازی ۵۰ قطعه استراتژیک فولاد سنگان در دستورکار قرار گرفت. همچنین در بخش مهندسی ساخت داخل و در کمیته مذکور، تجهیزات استراتژیکی مانند، یاتاقان بابیتی، فن‌های پروسس گندله‌سازی سنگ‌آهن و سیلندر جک هیدرولیک بومی‌سازی شد.

بومی‌سازی خاص‌ترین «رولر فیدرهای» گندله‌سازی سنگ‌آهن در کشور

معاون توسعه و تکنولوژی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، ساخت خاص‌ترین «رولر فیدرهای» گندله‌سازی در کشور را، یکی دیگر از اقدامات مؤثر در راستای بومی‌سازی در فولاد سنگان دانست و اذعان داشت: رول‌های مصرفی تجهیز رولر فیدر، قبل از کوره‌های پخت جزو تجهیزات و قطعات مصرفی گلوگاهی، پر استهلاک و پرهزینه بودند که با موفقیت بومی‌سازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

نیک‌فرجام ادامه داد: همچنین بومی‌سازی لاینرهای بال میل و آسیاب نیمه خشک‌کن (سگ میل)، با استفاده از تکنولوژی اسکن سه‌بعدی و با همکاری مهندسی ساخت داخل، در دستور کار قرار گرفت. برای ساخت این لاینرها، با دو شرکت سازنده داخلی توانمند و دارای تجربیات مشابه، قرارداد بسته شده است.

وی یادآور شد: واحد کنسانتره سنگ‌آهن شرکت، با سرلوحه قرار دادن استراتژی‌های کلان فولاد سنگان در زمینه مسائل زیست‌محیطی، کنسانتره سنگ‌آهن را در قالب باطله خشک، به مرحله تولید رساند.

معاون توسعه و تکنولوژی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، بیان کرد: ظرف مدت یک ماه، با شناسایی چند تولیدکننده برتر در حوزه‌های برزنت و فیلترپرس و پس از ساخت نمونه‌های اولیه و پایش‌های مستمر به همراه تعریف پروژه‌های بهبود، وابستگی به خرید خارج از کشور در این خصوص مرتفع شد.

نیک‌فرجام اظهار در پایان ابراز امیدواری کرد که با روند رو به رشد بومی‌سازی قطعات این شرکت، در آینده‌ای نه‌چندان دور با اعتماد بیشتر به توانمندی داخلی، شاهد قطع وابستگی کامل به کشورهای خارجی باشیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.