پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
نهضت بومی‌سازی، وضعیت شرکت‌های صنعتی و معدنی را دگرگون کرد
18 اسفند 1399 - 10:15
شناسه : 8566
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس: رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح نمایشگاه نهضت تولید، بومی‌سازی و صادرات که با حضور نورالدینی مشاور ارشد استاندار کرمان، حسین احمدی مدیر مجتمع مس سرچشمه و جمعی از مدیران صنایع استان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب‌شرق کرمان برگزار شد، گفت: عملکرد تولید و موفقیت شرکت‌ها و صنایع در عرصه بومی‌سازی، علی‌رغم وجود تحریم‌های موجود در کشور، نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران با وجود تمام مشکلات و سختی‌های حال حاضر، توان تامین نیاز خود را دارد.
ارسال توسط : منبع : مس پرس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: تاسیس مجتمع مس‌ سرچشمه به دوره قبل از انقلاب باز می‌گردد؛ زمانی که آمریکایی‌ها در ایران حضور داشتند تا شرکت مس را تحت نظارت خود دربیاورند. آن‌ها هیچ‌گونه اطلاعات و دانش فنی در زمینه اداره شرکت، ساخت قطعات و …، در اختیار ایرانیان قرار نمی‌دادند؛ اما پس از گذشت سال‌ها و به واسطه تغییرات حاصل از انقلاب اسلامی، وضعیت به طور کل متفاوت شد.

وی افزود: در حال حاضر، صنعتگران فرماندهان و سربازان جهاد اقتصادی هستند و با پایمردی مردم و مجاهدت صنعتگران، پاسخ همه دشمنی‌های مستکبران داده شده است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: مجلس شورای اسلامی به جهت رفع مشکلات بخش صنعت و معدن شامل مسائل بانکی و مالیاتی و…، اقدامات و حمایت‌های لازم را از فعالیت‌های تولیدی انجام می‌دهد.

پورابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: برای رفع نیاز صنایع بزرگ و توانمندی صنایع کوچک، برنامه نیازسنجی کالاهای مورد نیاز این صنایع و تولید در استان کرمان، در دستور کار قرار گرفته است که با اجرایی شدن آن، زمینه توسعه در این عرصه به همراه تامین قطعات و خدمات در داخل استان، فراهم می‌آید. در این راستا، برقراری ارتباط بین پارک علم و فناوری، صنعت و معدن، بومی‌سازی و تجهیز شرکت‌های دانش‌بنیان نیز تقویت می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.