سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
بیت کوین کمتر از ۱۲ ساعت رکورد قبلی خود را شکست
03 اسفند 1399 - 10:18
شناسه : 7569
بیت کوین طی یک هفته ۹ درصد افزایش قیمت داشته است و در ساعت ۱۳:۲۵ به وقت گرینویچ ۵۷۲۷۲ دلار معامله شد. این ارز مجازی در حال حاضر ششمین سرمایه با ارزش دنیا محسوب می‌شود و تنها یک رده پایین‌تر از آلفابت گوگل قرار دارد.
ارسال توسط : منبع : تسنیم
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، کوین دسک اعلام کرد ارزش بزرگ‌ترین سرمایه دیجیتال دنیا، رکورد قبلی خود را در کم‌تر از ۱۲ ساعت شکست و به بیش از ۵۷ هزار دلار رسیده است. همچنین بیت کوین حدود ۹ درصد افزایش ارزش روزانه داشت.

ارزش بیت کوین در روز جمعه ۱۸ درصد طی یک هفته بالا رفت و به رکورد ۵۶ هزار دلار رسید. این ارز مجازی از ابتدای سال جاری تا حالا حدود ۹۲ درصد افزایش ارزش روزانه داشت و در حال حاضر ارزش بازار آن به یک تریلیون دلار رسیده است. بیت کوین در حال حاضر ششمین سرمایه با ارزش دنیا محسوب می‌شود و تنها یک رده پایین‌تر از آلفابت گوگل قرار دارد.

افزایش قابل توجه ارزش این ارز مجازی به خاطر بالا رفتن مقبولیت آن بین سرمایه‌گذاران و شرکت‌های بزرگ بوده است. تسلا در اوایل همین ماه اعلام کرد که ۱٫۵ میلیارد دلار در این ارز مجازی سرمایه‌گذاری کرده است که این سرمایه‌گذاری به عنوان یکی از عوامل مهم در افزایش ثروت او شناخته می‌شود.

بانک نیویورک ملون، قدیمی‌ترین بانک آمریکا اعلام کرد که شرایطی برای مشتریانش فراهم می‌کند تا بتوانند بیت کوین و سایر ارزهای مجازی را ذخیره کنند. بلک راک، یکی از مدیران سرمایه آمریکا و شرکت پرداخت اسکوئر هم طرح‌های خود را برای پشتیبانی از ارزهای دیجیتال اعلام کرده‌اند. شرکت مستر کارت هم از کاربرد ارزهای مجازی در شبکه خود حمایت می‌کند.

بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط یک شخص یا یک گروه ناشناس تحت عنوان ساتوشی ناکاموتو ابداع و معامله آن در ۲۰۱۹ به عنوان یک سرمایه دیجیتال بر پایه شبکه بلاک چین آغاز شد. هدف از این سیستم، پرداخت بدون در نظر گرفتن سیاست‌ها و قوانین بانک مرکزی است.

اولین افزایش قیمت قابل توجه بیت کوین در ۲۰۱۷ بود که آن را به ۲۰ هزار دلار رساند و باعث شهرت جهانی آن شد. کمی پس از آن بیت کوین ۸۰ درصد از ارزش خود را طی یک ماه از دست داد و مجدد در بازار مسیر رشد خود را آغاز کرد. طبق گزارش کوین دسک، بیت کوین در ساعت ۱۳:۲۵ به وقت گرینویچ ۵۷ هزار و ۲۷۲ دلار معامله شده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.