شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت ×
بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان به زیربناهای بخش معدن اختصاص یافت
10 خرداد 1400 - 15:42
شناسه : 13157
عضو هیات عامل ایمیدرو در نشست ویدئو کنفرانسی با حضور محمدرضا بهرامن، رئیس خانه معدن ایران، محمد عیقرلو دبیر فدراسیون حمل و نقل و لجستیک، سبحان نظری دبیرانجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی، اعضای کمیته حمل و نقل خانه معدن ایران و برخی معاونان و مدیران ایمیدرو با هدف بررسی مسائل و مشکلات ارائه راهکار در حمل و نقل بخش برگزار شد، گفت: این سازمان طی سال جاری 1000 میلیارد تومان در زیربناهای بخش معدن هزینه خواهد کرد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، جمشید ملارحمان عضو هیات عامل ایمیدرو در این نشست، اظهار داشت: منابع بخش معدن صرف توسعه این بخش و زیربناهای آن خواهد شد. علاوه بر اکتشاف به عنوان یک مسئله مهم زیربنایی، حمل و نقل نیز یکی دیگر از موارد حائز اهمیت در این حوزه است که نباید از آن غافل شد. بنابراین ایمیدرو علاوه بر رقم فوق، اعتباراتی را نیز به این بخش تزریق خواهد.

وی با بیان اینکه نگاه ایمیدرو به بخش حمل و نقل توسعه‌ای است، افزود: پیشنهاد ایمیدرو به عنوان یک سازمان توسعه‌ای این است که با درنظرگرفتن الگوهای بین‌المللی حمل و نقل در بخش معدن و بررسی رابطه بین این حوزه و بخش معدن، به راهکارهای موثر در حل مشکلات حمل و نقل معدن پرداخته شود. علاوه بر این برای رسیدن به نگاه جامع در حمل و نقل بخش معدن باید گلوگاه‌های توسعه زیرساخت‌های آن در این بخش را شناسایی کنیم.

عضو هیات عامل ایمیدرو، گفت: ایمیدرو نیز در طرح ایجاد زیربناها برای معادن کوچک و هم از طریق شرکت‌های زیرمجموعه در حال فعالیت برای توسعه زیربناهای بخش معدن است که می‌توان به طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های شرقی کشورو احداث راه‌آهن سیرجان به کرمان اشاره کرد.

قیمت بالای حمل‌و‌نقل چالش مهم بخش معدن

از سوی دیگر محمدرضا بهرامن رییس خانه معدن ایران، گفت: از آنجایی که افزایش قیمت‌های بخش حمل و نقل، فعالیت بخش معدن را با چالش جدی مواجه می‌کند. از این رو میزان ظرفیت جاده‌ها و ریل‌ها، باید کارشناسی شود تا ایمیدرو بهتر بتواند در حمایت و تامین مالی پروژه‌های حمل‌و‌نقل تصمیم‌گیری کند.

هدف ایمیدرو تشکیل تعاونی چندمنظوره‌ای است

محمد عیقرلو دبیر فدراسیون حمل و نقل و لجستیک در این نشست، بیان کرد: هدف ایمیدرو تشکیل شرکت تعاونی چند منظوره‌ای است که تمام بخش‌های حمل و نقل را پوشش داده و بتواند نیازهای صنعت معدن را تامین کند.

تلاش برای تاسیس یک هلدینگ لجستیکی در بخش معدن

سبحان نظری دبیرانجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی تصریح کرد: ایمیدرو و فعالان معدنی برای رشد و تداوم فعالیت پایدار، باید برای سرمایه‌گذاری مستقیم در بخش حمل و نقل فعال‌تر عمل کنند. همچنین فراهم کردن مقدمات یک هلدینگ لجستیکی در بخش معدن همزمان پیگیری شود.

معدن نیازمند به حمل‌و‌نقل آسان است

همچنین فرید دهقانی مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی با اشاره به تامین مالی طرح‌های بخش حمل و نقل از منابع شرکت‌های معدنی بزرگ، تاکید کرد: بخش معدن به حمل و نقل آسان و ارزان نیاز جدی دارد اما نباید روش‌های تامین مالی را به گونه‌ای طراحی کنیم که شرکت‌های بزرگ معدنی دچار مشکل شوند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.