شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
تامین آب، نگرانی پروژه‌های مس را برطرف کرد
25 اسفند 1399 - 15:51
شناسه : 9106
اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در آیین افتتاح قطعه دوم و سوم طرح انتقال آب خلیج‌فارس به مجتمع مس سرچشمه که با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهور و وزیر صمت برگزار شد با اشاره به اینکه در حال حاضر ایران یک درصد جمعیت جهان را دارد گفت: این درحالی است که صنایع 0.3 درصد از آب شیرین جهان را مورد استفاده قرار داده است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران اظهار داشت: از شیرین‌سازی آب دنیا سهم غرب آسیا ۴۷٫۷ درصد و منطقه خلیج‌فارس ۲۴٫۶ درصد است که طبق آمار نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری بیشتری در این حوزه باید صورت گیرد به دلیل آنکه در ایران نیز نیازمند شیرین‌سازی آب هستیم.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۹ برای نخستین بار در شرکت ملی صنایع مس ایران به تولید ۲۸۰ هزار تن کاتد مس رسید افزود: امسال شرکت مس موفق شد با افزایش ۱۲ درصدی تولید نسبت به سال گذشته و فروش و صادرات ۲۷۰ هزار تنی رکورد تولید کاتد مس را بشکنیم.

مدیرعامل شرکت مس با اشاره به طرح‌های توسعه تعریف‌شده برای شرکت ملی صنایع مس در درآلو، دره‌زار ومس سرچشمه گفت: بالغ بر ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو و ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید صورت گرفته است. که امید داریم تا پایان سال ۱۴۰۴ که ظرفیت کاتد مس کشور به ۶۰۰ هزار تن برسد و معادل ۸۰۰ میلیون دلار به درآمدهای شرکت مس اضافه شود.

به گفته اردشیر سعدمحمدی برای انجام این پروژه‌ها شرکت ملی صنایع مس ایران نیازمند بیش از ۳۱ میلیون متر مکعب آب است که با افتتاح این پروژه در این خصوص نگرانی نخواهیم داشت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.