چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024 ساعت ×
تامین آب پایدار برای قطب صنعت کشور ضروری است
24 اسفند 1399 - 11:49
شناسه : 9007
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی: نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: بهره‌برداری از طرح انتقال آب خلیج‌فارس به اصفهان می‌تواند با پیمانکاران متعدد و همزمان با پیشبرد چندجانبه طرح، در کمتر از پنج سال به بهره‌برداری برسد.
ارسال توسط : منبع : ایراسین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، عباس مقتدایی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی انتقال آب خلیج‌فارس به اصفهان، اظهار داشت: با توجه به صنعتی بودن استان اصفهان و استقرار بیش از هشت هزار واحد تولیدی اعم از کارگاه‌های کوچک و بزرگ، صنایع مادر مانند فولادمبارکه که سهم عمده‌ای از تولیدات صنعتی کشور را برعهده دارد، ضرورت پروژه آبرسانی از خلیج‌فارس به اصفهان مهم خواهد بود. 

وی افزود: با توجه به آب‌بَر بودن صنایع استان اصفهان، لزوم تامین آب پایدار این بخش از منابع دریایی و جدا کردن نیاز آبی صنایع از حوضه زاینده رود در ماه‌های اخیر، کانون توجه قرار گرفت.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به انتقال آب خلیج‌فارس به سیرجان و بخش‌هایی از یزد، بر این موضوع تاکید شد که نیاز آبی صنایع اصفهان هم از طریق خلیج‌فارس تامین شود.

مقتدایی بیان کرد: در همین راستا وزیر صنعت، معدن و تجارت، مسئولیت انتقال آب خلیج‌فارس به مناطق مرکزی و شرقی را برعهده دارد و با رایزنی‌های صورت گرفته در کنار برگزاری جلسه درکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و پیگیری نهاد ریاست جمهوری، عملیات اجرایی انتقال آب خلیج‌فارس به اصفهان در حال اجرایی شدن است.

وی ادامه داد: برآورد زمانی ابرپروژه انتقال آب خلیج‌فارس به اصفهان، پنج ساله در نظر گرفته شده است که با پیمانکاران متعدد و پیشبرد این پروژه در چندین ابعاد، می‌توان کمتر از زمان تعریف شده به نتیجه برسد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بخش مهمی از سهامداران ابرپروژه مذکور شرکت فولادمبارکه، ذوب‌آهن اصفهان، پالایشگاه، اتاق بازرگانی و شهرداری کلانشهر اصفهان هستند که این صنایع می‌توانند هم خود بهره‌بردار این آب باشند و هم به دیگر صنایع واگذار کنند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.