شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024 ساعت ×
برق فاز نخست مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب تامین شد
31 فروردین 1400 - 15:36
شناسه : 10835
با هدف تامین برق مورد نیاز مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب در فاز نخست با تولید سالیانه ۳۰۰ هزار تن و سایر صنایع منطقه ویژه اقتصادی لامرد، عملیات خط دوم ۴۰۰ کیلوولت شرکت غدیر انرژی لامرد به پایان رسید و این خط در روز گذشته به نیروی برق اتصال یافت.
ارسال توسط : منبع : ایلنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، در ساعت ۱۶ و ۲۰ دقیقه روز ۳۰ فروردین ماه سال ۱۴۰۰، خط ۴۰۰ کیلوولت دو مدار غدیر انرژی لامرد به طول ۳۵ کیلومتر منشعب از خط سراسری عسلویه-خنج (جهرم)، با تلاش دست‌اندرکاران منطقه ویژه اقتصادی لامرد، مشاوران و پیمانکاران پروژه به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

برای تضمین پایداری برق مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب و سایر صنایع، پست ۴۰۰ کیلوولت منطقه ویژه اقتصادی لامرد از طریق دو خط انتقال برق ۴۰۰ (کیلوولت)، دو مدار منشعب از شبکه سراسری عسلویه به لامرد با طول ۱۱ کیلومتر و خط انتقال دو مدار منشعب از شبکه سراسری عسلویه به خنج (جهرم) با طول ۳۵ کیلومتر تغذیه می‌شود. 

با اتصال خط یاد شده به کلیدخانه پست ۴۰۰ کیلوولت سایت انرژی‌بر، امکان تامین برق پایدار بزرگ‌ترین کارخانه آلومینیوم کشور تا دیماند ۵۲۰ مگاوات فراهم شد. برق تامین شده پس از تبدیل ولتاژ به وسیله اتوترانسفورماتورهای ۶۰۰ مگاولت آمپری که بزرگ‌ترین ترانسفورماتور قدرت کشور است، از طریق خط ۲۳۰ کیلوولت به طول ۷۰۰ متر برای تغذیه مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب به پست گازی (GIS) این کارخانه تحویل داده شد.

بر اساس برنامه‌ریزی منطقه ویژه اقتصادی لامرد و سازمان ایمیدرو، اقدامات اساسی برای تامین برق صنایع در این منطقه راهبردی بر اساس برنامه مدون پیش‌بینی شده در مرحله‌ اجرایی شدن قرار دارد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.