سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
تاکید بر معدن‌کاری سبز در توسعه پایدار
29 اردیبهشت 1401 - 14:06
شناسه : 28029
دبیر علمی اولین همایش بوکسیت، آلومینا، آلومینیوم و توسعه پایدار گفت: به طور متوسط هر ۳۰ سال ظرفیت تولید معادن در جهان ۱۰ برابر شده است.
ارسال توسط : منبع : روابط‌عمومی آلومینای ایران
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمد عطایی دبیر علمی اولین همایش بوکسیت، آلومینا، آلومینیوم و توسعه پایدار در مراسم افتتاحیه این همایش، اظهار داشت: نرخ تولید معادن در سال ۲۰۳۰، به روزانه بیش از یک میلیون تن خواهد رسید و حفظ محیط‌زیست در این شرایط برای بشر، ضرورت بسیار مهمی است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۳۰، نزدیک به پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تن باطله بر اثر فعالیت‌‍‌‌های معدن‌کاری تولید شود و باید در این مرحله بتوانیم به طرف معدن‌کاری سبز در توسعه پایدار برسیم. هر چند که اشتغال، درآمد، تولید و ساختمان‌سازی از پیامدهای مثبت معدن‌کاری است، اما از بین رفتن طبیعت، جنگل‌ها، از بین رفتن منابع آب، فرسایش خاک و آلودگی هوا، از مهم‌ترین مسائل منفی معدن‌کاری به شمار می‌رود.

عطایی، گفت: هر روز جمعیت جهان افزایش پیدا می‌کند و استفاده از فناوری‌های نوین و پیشرفته، بر اساس نیازهای بشر بیش از پیش، رشد می‌کند. امروز دغدغه توسعه پایدار حفظ محیط‌زیست است و در مفاهیم توسعه پایدار و اقتصاد، محیط‌زیست و اجتماع، فصل مشترکی هستند و توسعه پایدار و دستیابی به اهداف اقتصادی برای حفظ ذخایر معدنی در دنیا برای نسل آینده باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

دبیر علمی اولین همایش بوکسیت، آلومینا، آلومینیوم و  توسعه پایدار در پایان خاطرنشان کرد: هر فرد در طول عمر خود یک هزار و ۳۴۳ تن مواد معدنی مصرف می‌کند و سالانه به ۱۷ تن مواد معدنی نیاز دارد؛ لذا در این جایگاه برای آینده سعادتمند بشر و حفظ محیط‌زیست، باید برنامه‌ریزی‌های مناسبی ارائه شود. معدن‌کاری و توسعه پایدار به فناوری، استخراج و آماده‌سازی نیاز دارد، اما در این مرحله ممکن است به محیط‌زیست لطمه اساسی وارد شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.