سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
تبدیل نمین به قطب توانمند صنایع معدنی
22 شهریور 1401 - 17:54
شناسه : 31728
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: با تامین زیرساخت‌های لازم، امیدوار هستیم اکتشاف و استخراج ذخایر معدنی انجام و شهرستان نمین به قطب توانمند صنایع معدنی تبدیل شود.
ارسال توسط : منبع : بازار
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، صدیف بدری بیان کرد: بخش معدن از ظرفیت مغفول مانده در استان اردبیل است که در شهرستان نمین یکی از ابعاد توسعه‌ای، توجه جدی به بخش معدن است و در این زمینه باید استخراج و اکتشاف معادن با ارزش مورد توجه قرار گیرد.

وی، ارزش افزوده بخش معدن و ایجاد فرصت‌های اشتغال برای جوانان را در این حوزه یک ظرفیت بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: امسال ۴۰ میلیارد تومان برای تامین زیرساخت‌های معدنی نمین اختصاص یافته است که امیدوا هستیم با جذب این منابع در بخش معدن، فعالیت‌های مناسب همراه با ایجاد فرصت‌های اشتغال و ارزش افزوده اقتصادی را برای ساکنان منطقه شاهد باشیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کنار تدارک زیرساخت‌های موثر در این بخش به ویژه راه دسترسی مناسب، قرار است زون‌بندی معدنی نیز در این منطقه انجام شود تا با استفاده از ظرفیت معادن ارزشمند فلزی بتوان صنایع تبدیلی و تکمیلی را در این بخش توسعه و گسترش داد.

بدری مطرح کرد: در مناطق مختلف استان ظرفیت‌های خوب معدنی وجود دارد که با همکاری شرکت‌های ایمیدرو قرار است مطالعات زون‌های معدنی در شمال، مرکز و جنوب این استان به سرانجام برسد و در قالب زنجیره توسعه اقتصادی و بخش درآمدزایی در این زمینه اهداف مورد نظر تحقق پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، خاطرنشان کرد: در بخش عظیمی از شهرستان نمین و بخش عنبران، مطالعات نشان از ذخایر خوب معدنی دارد که در گام نخست با تامین زیرساخت‌ها امیدوار هستیم اکتشاف و استخراج ذخایر معدنی انجام و شهرستان نمین به قطب توانمند صنایع معدنی تبدیل شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بسیاری از استان‌های کشور در این زمینه پیشرو بودند و ما باید گام‌های نخستین را در این حوزه با قوت و قدرت برداریم و به توانمندی بیشتری در این زمینه دست پیدا کنیم.

انتهای پیام//

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.