سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
تجلی، شرکتی خوش‌نام در فرابورس
16 آبان 1400 - 15:52
شناسه : 20175
مدیرعامل شرکت گل‌گهر مطرح کرد؛ مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با اشاره به حمایت سهامداران بزرگ معدنی و فلزی از سهام تجلی، آینده شرکت‌های پروژه‌محور را مثبت ارزیابی کرد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی گل‌گهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، ایمان عتیقی مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با اشاره به اینکه ۱۷ درصد از سهام شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات  متعلق به این شرکت است، اظهار داشت: یکی از مزیت‌های شرکت تجلی نسبت به شرکت‌های بورسی و فرابورسی این است که سهامداران اصلی آن خوش‌نام و پربنیه‌های صنعت هستند و این موضوع به تبع تاثیر مستقیم بر این شرکت می‌گذارد. علاوه بر این تیم مدیریتی شرکت تجلی از متخصصان بازار سرمایه، صنعت معدن و فولاد کشور هستند؛ پیش‌بینی می‌کنم این علم، آگاهی و تجربه‌ای که در سهامداران اصلی و همچنین تیم مدیریتی این شرکت وجود دارد، تجلی را تبدیل به یکی از شرکت‌های موفق در بورس کند.

وی در پاسخ به این پرسش که نگاه شما نسبت به سبد فعالیت اقتصادی تجلی چیست، افزود: شرکت تجلی به عنوان یک مجموعه نوپا، از تجربه سه شرکت در حوزه معدن و صنایع معدنی استفاده می‌کند و زنجیره تولید فولاد از جمله کنسانتره و‌ آهن‌اسفنجی را در پروژه‌های خود دیده است؛ همچنین زیرساخت‌هایی همچون ریل و جاده را در برنامه‌ خود دارد. این برنامه‌ها نشان دهنده این است که تجلی با یک علم کامل نسبت به فولاد، معدن و زیرساخت‌ها قدم بر می‌دارد. البته مدیران تجلی به شکل جدی به دنبال اکتشافات نیز هستند که اگر بتوانند این موضوع را به نتیجه برسانند جزو اتفاقات و دستاوردهای خوب این شرکت خواهد بود.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در ارتباط با رویکرد بازار سرمایه نسبت به شرکت تجلی، گفت: حدود ۲۵ موضوع در پیش‌بینی بازار سرمایه و برآورد شرکت‌های بورسی تاثیرگذار است، پرسش‌هایی همچون سهامداران شرکت چه کسانی هستند؟ پروژه‌های شرکت‌ها از چه جنسی است؟ حمایت آینده از این شرکت چگونه خواهد بود؟ از جمله مهمترین این پرسش هاست. با توجه به آن که شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات حوزه فعالیت خود را معدن، فولاد و زیرساخت دیده است و سهامداران آن شرکت‌هایی همچون گل‌گهر و چادرملو و توسعه معاون و فلزات معادن هستند، به تبع در بازار سرمایه امنیتی را برای کسانی که می‌خواهند در این عرصه وارد شوند، ایجاد می‌کند.

عتیقی بیان کرد: فعالیت شرکت تجلی بسیار اقتصادی، معدنی،‌ فولادی و زیرساختی است و حمایت از این سهم با توجه به ابزارها و امکاناتی که سهامداران عمده آن دارند، مستحکم خواهد بود. لذا پیش‌بینی می‌شود که این سه موضوع مهم (سهامداران، جنس پروژه ها، آینده شرکت)‌ علاوه بر اتفاقات خوبی که برای شرکت رقم خواهد زد، سهام آن را به سهمی پربنیه تبدیل کند.

وی با مثبت ارزیابی کردن تامین مالی تجلی از بازار سرمایه به عنوان اولین شرکت پروژه محور گفت و یادور شد: امروز شرکت تجلی به عنوان اولین مجموعه سهامی عام پروژه‌محور در بورس وارد شده است که با توجه به مزیت‌های شرکت تجلی، اولین تجربه، بسیار خوب رقم خورد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در پایان با اشاره به استقبال از شرکت‌های پروژه محور در بورس، خاطرنشان کرد: کسب سود از بازار سرمایه، ۲۰ درصد از  انگیزه خرید سهام بورسی بوده و ۸۰ درصد مرتبط با رشد سهام است؛ بنابراین اگر امروز گل‌گهر از تجلی حمایت می‌کند به این دلیل است که هرچقدر قیمت سهام تجلی رشد کند، تاثیر آن بر قیمت گل‌گهر بیشتر می‌شود و به طور کلی روند مثبتی برای تجلی پیش‌بینی خواهد شد؛ در واقع «ومعادن»، «کگل» و «کچاد» نماد سه شرکت عظیم بورسی هستند که پشت هر شرکتی قرار بگیرند، آن را به جلو می‌برند.

گفتنی است، پذیره‌نویسی سهام شرکت تجلی از طریق عرضه عمومی سه شنبه ۲ آذرماه سال ۱۴۰۰  در فرابورس ایران ایران انجام می‌شود. در این عرضه ۱۵ درصد از سهام شرکت تجلی از طریق سلب حق تقدم سهامداران فعلی، با هر سهم قیمت یک هزار ریال، برای عموم مردم عرضه خواهد شد. شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات(۵۱ درصد)، شرکت چادرملو(۱۷درصد) و شرکت گل‌گهر(۱۷درصد) سهامداران عمده این شرکت هستند. تجلی توسعه معادن و فلزات با افزایش سرمایه ۶۲۰ هزار درصدی از یک میلیارد تومان به ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، بزرگ‌ترین افزایش سرمایه تاریخ بورس را به نام خود ثبت کرده است. درحال حاضر این شرکت پروژه‌های زنجیره فولاد از معدن تا نورد، شامل گندله‌سازی، آهن‌اسفنجی و فولادسازی را در دست احداث دارد و از پروژه‌های آتی آن می‌توان به ساخت اسکله بندرعباس، اکتشاف و استخراج از معادن جدید اشاره کرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.