چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024 ساعت ×
تجهیزات آزمایشگاه مواد و متالورژی دانشگاه هرمزگان تامین شد
14 آذر 1402 - 15:56
شناسه : 36100
با حمایت شرکت فولاد هرمزگان، با حضور استاندار هرمزگان، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان و رئیس دانشگاه این استان، از تجهیزات آزمایشگاهی خریداری شده شرکت فولاد هرمزگان برای دانشگاه هرمزگان رونمایی شد.
ارسال توسط : منبع : شرکت فولاد هرمزگان
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، این شرکت تجهیزات پایه‌ای یک آزمایشگاه تحقیقاتی مواد و متالورژی را برای دانشگاه هرمزگان تامین کرده است. از جمله این تجهیزات می‌توان به دستگاه کوانتومتر، دستگاه کاتر، پولیش، سنگ، میکروسکوپ‌های ساختارشناسی، دستگاه سختی‌‎سنج، دستگاه مانت و نمونه‌سازی اشاره کرد. قرار است در فازهای بعدی نیز سایر تجهیزات و امکانات مورد نیاز این آزمایشگاه از سوی شرکت فولاد هرمزگان تامین شود و در اختیار دانشگاه هرمزگان قرار گیرد.

مهدی دوستی، استاندار هرمزگان در مراسم رونمایی از تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه هرمزگان بیان کرد: با توجه به در حال توسعه بودن استان، تامین تجهیزات لازم آزمایشگاهی برای مهارت‌های مختلف از سوی شرکت فولاد هرمزگان در زمینه توسعه پایدار این استان انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: مهارت‌آموزی، پایه اول تامین نیروی انسانی مورد نیاز است و تامین تجهیزات لازم آموزش برای مهارت‌های مختلف از سوی شرکت فولاد هرمزگان، در زمینه توسعه پایدار صورت می‌گیرد. از این جهت در دانشگاه هرمزگان و هنرستان‌های جوار فولاد، آزمایشگاه‌های فولادی دایر شده‌اند و هنرجوها در این هنرستان‌ها مشغول به تحصیل هستند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: در زمینه تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه‌های استان، اقدامات خوبی از سوی شرکت فولاد هرمزگان صورت گرفته است. برنامه داریم با کمک این شرکت، در حوزه فولاد یک دانشکده متالورژی را تاسیس کنیم که اقدامات اولیه در این رابطه صورت گرفته و امیدوار هستیم حتی در ادامه دانشگاه متالورژی در شان استان تاسیس کرده و توسعه دهیم.

دوستی تصریح کرد: علاوه‌براین، به دنبال تاسیس دانشگاه تخصصی فولاد هستیم. در این رابطه مذاکراتی با وزیر علوم انجام شده است و امیدواریم شرکت فولاد هرمزگان از نظر تجهیزات نرم‌افزاری موضوع را پیش ببرد. این آمادگی نیز وجود دارد که در سطح کلان نسبت به این موضوعات اقدام کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در راستای مسئولیت اجتماعی و توسعه پایدار استان، تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز دانشگاه هرمزگان از سوی شرکت فولاد هرمزگان تامین شده‌اند. با برنامه‌ای که این شرکت دارد، در گام‌های بعدی نیز آزمایشگاهی در خود بندرعباس برای آزمایش‌های مورد نیاز کالاهای وارداتی، صادراتی و صنعتی استان ایجاد خواهد شد؛ البته اقدامات مناسبی برای این موضوع صورت گرفته است و انتظار داریم در آینده، شاهد بهره‌برداری از فازهای بعدی این آزمایشگاه به همت شرکت فولاد هرمزگان باشیم.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.