شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024 ساعت ×
تحقق شعار سال با حمایت از دانش‌بنیان‌ها
23 مرداد 1402 - 15:54
شناسه : 35490
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان مطرح کرد: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: با توجه به شعار سال که «مهار تورم و رشد تولید» نام‌گذاری شده و تاکید هر ساله مقام معظم رهبری بر تولید، حمایت از واحدهای تولیدی دانش‌بنیان و توسعه این واحدها از اولویت‌های سازمان صمت است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، بختیار خلیقی بیان کرد: در حال حاضر ۴۲.۵ درصد از اقتصاد استان وابسته به حوزه صنعت، معدن و تجارت است و سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها توانسته اشتغال‌زایی مناسبی را در استان ایجاد کند.

وی به اشتغال ۲۳۵ هزار نفری در کردستان در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و افزود: میزان اشتغال‌زایی بخش صنعت در کردستان ۲۰ هزار و ۱۵۸ نفر، بخش معدن پنج هزار و ۸۲ نفر و در حوزه تجارت نیز بیش از ۲۰۹ هزار و ۹۷۵ نفر است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه امسال در شعار سال عنوان رشد تولید اضافه شده است، عنوان کرد: همین مسئله نشان از اهمیت تولید دارد و برنامه‌ریزی علمی و متناسب با شرایط موجود در بخش تولید ضروری است. در حال حاضر ۳۸ واحد تولیدی دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری مستقر شده و امسال سه واحد به واحدهای صنعتی دانش‌بنیان استان اضافه شده است.

خلیقی به طرح‌های پیشران در دست اجرای این اداره کل نیز اشاره کرد و گفت: زنجیره فولاد بیجار و قروه، پتروشیمی بعثت بیجار، طلای سقز و فعال‌سازی معدن فرومنگنز قروه از طرح‌های پیشران استان است. با اجرای این طرح‌ها که برای بهره‌برداری از آن‌ها دو میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده و زمینه ایجاد ۶ هزار و ۱۰۰ شغل فراهم می‌شود.

وی اظهار کرد: بر اساس پایش واحدهای تولیدی و صنعتی استان از مجموع یک هزار و ۲۷ واحد صنعتی استان، ۶۵ درصد یعنی ۶۶۹ واحد فعال است که ۱۹۹ مورد آن نیمه‌فعال و بقیه هم قابلیت احیا دارند. خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال جاری ۲۶ واحد از واحدهای راکد به چرخه فعالیت بازگردانده شده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.