جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت ×
تحولات بازار ورق چین در سال ۲۰۲۳
29 دی 1401 - 10:13
شناسه : 32900
تحلیلگران بر این باورند که قیمت ورق گرم در چین سال 2023 کمی رونق خود را از دست می‌دهد چرا که عرضه از تقاضا پیشی می‌گیرد.
ارسال توسط : منبع : پایگاه خبری فولاد ایران
پ
پ

به گزارش فلزات نیوز، میانگین قیمت ورق گرم سال ۲۰۲۲ در بازار داخلی چین حدود ۶۶۱ دلار هر تن درب کارخانه با مالیات بر ارزش افزوده بود و احتمالا امسال به محدوده ۵۲۰ تا ۶۶۵ دلار می‌رسد. تولید ورق گرم چین نیز امسال تا ۴٫۳ درصد رشد سالانه خواهد داشت و به ۲۶۹٫۶ میلیون تن می‌رسد چون ظرفیت تولید آن رو به افزایش است.

از طرفی مصرف ورق گرم در چین رشد ۴٫۵ درصدی خواهد داشت و به ۲۶۱٫۷ میلیون تن می‌رسد. بازار منتظر رشد تقاضای پروژه‌های زیرساختی است. امید است سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها امسال در چین تا ۵ درصد افزایش یابد.

انتظار می‌رود در طول سال ۲۰۲۳، تولید وسایل نقلیه موتوری در چین ۲ تا ۳ درصد در سال کاهش یابد. از طرفی تقاضا برای لوازم الکتریکی در سال جاری تا حد زیادی ثابت خواهد ماند و افزایش احتمالی سفارشات از سوی خریداران خارجی احتمالاً با کاهش تقاضا در بازار داخلی جبران می‌شود.

در مجموع صادرات ورق گرم چین در سال جاری با ۵ درصد کاهش به ۸ میلیون تن خواهد رسید، عمدتاً به این دلیل که چین قدرت رقابت خود را در بازارهای خارجی کمی از دست می‌دهد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.