جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت ×
تدوین ۹ پروژه تحولی در حوزه صنعت خودرو
27 مهر 1400 - 14:46
شناسه : 19372
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در پنجمین میز توسعه و تعمیق ساخت داخل با اشاره به برنامه‌ریزی برای تدوین ۹ پروژه در برنامه تحولی صنعت خودرو گفت: تولید خودروی سواری طی 6 ماهه سال جاری رشد 3.6 درصدی داشته است.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در پنجمین میز توسعه و تعمیق ساخت داخل که به میزبانی ایدرو و با حضور مدیران عامل خودرو‎سازی، تشکل‌های تخصصی و قطعه‌سازان برگزار شد، اظهار داشت: در سال ۱۳۹۸ پروژه نهضت ساخت داخل در سرفصل برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت و ساخت داخل در قالب برگزاری میزهای توسعه و تعمیق ساخت داخل و مدیریت واردات با جدیت دنبال شد.

وی با اشاره به ایجاد برش استانی برای تحقق این برنامه در سال ۱۳۹۹ از هدف‌گذاری توسعه ساخت داخل توسط استان‌ها در دو سال اخیر خبرداد و افزود: برای توسعه ساخت داخل در سراسر کشور سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار هدف‌گذاری کردیم. لذا وزارت صنعت، معدن و تجارت قصد دارد ۹ پروژه تحولی در حوزه صنعت خودرو تدوین کند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با تشریح رویکردهای پروژه تحولی صنعت خورو، بر ضرورت اصلاح ساختار اقتصادی این صنعت تاکید کرد و گفت: کاهش قیمت تمام شده در زنجیره ارزش صنعت خودرو از جمله موضوعاتی است که در این پروژه صنعتی در نظر گرفته شد.

نیارکی با اشاره به شاخص‌های اصلی در بخش صنعت، خاطرنشان کرد: طی ۶ ماهه سال جاری بیش از سه هزار و ۳۰۰ پروانه به بهره‌برداری رسید که در مقایسه با سال گذشته روند افزایشی داشته است. همچنین در این بازه زمانی با افزایش اشتغال صنعتی شاهد ۲۰ درصد رشد بودیم و برای بیش از ۷۶ هزار نفر اشتغال‌زایی ایجاد شده است.

گفتنی است، پنجمین میز توسعه و تعمیق ساخت‌ داخل با کاهش ارزبری ۵۶ میلیون یورویی با حضور نمایندگانی از خودروسازان و قطعه‌سازان برگزار شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.