پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
ترمز افزایش قیمت طلای جهانی کشیده شد
12 شهریور 1402 - 15:29
شناسه : 35733
قیمت طلا امروز یکشنبه 12 شهریور ماه، نزدیک به بالاترین حد خود ثابت باقی ماند زیرا اقتصاد ایالات‌ متحده در ماه آگوست، ۱۸۷ هزار شغل ایجاد کرد که بالاتر از حد انتظارات بود.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، با این حال، نرخ بیکاری در ایالات‌ متحده با افزایش ۳.۸ درصدی همراه شد که افزایش ۳.۶ درصدی ماه مارس را شکست داد.

نتایج نشان می‌دهد که فدرال رزرو ممکن است فورا افزایش بیشتر نرخ بهره را در نظر نگیرد تا تورم را به هدف بلندمدت خود یعنی ۲ درصد در سال (از حدود ۳ درصد) برساند. فدرال رزرو امسال سه فرصت دیگر برای افزایش نرخ بهره در روزهای ۲۰ سپتامبر، اول نوامبر و ۱۳ دسامبر دارد.

بازار طلا در واکنش اولیه خود به آخرین داده‌های اشتغال، اندکی حرکت صعودی داشت. هر اونس طلا در ماه دسامبر آخرین بار با ۰.۵۶ درصد افزایش، یک هزار و ۹۷۷ دلار معامله شد. عامل دیگری که به حمایت از قیمت طلا کمک می‌کند، کاهش تورم دستمزدها است.

اندرو هانتر، معاون اقتصاددان ارشد ایالات‌ متحده آمریکا در کپیتال اکونومیکس بیان کرد: تمام بخش‌های گزارش مشاغل ماه آگوست نشان می‌دهد که شرایط بازار کار به سطوح قبل از همه‌گیری نزدیک می‌شود و به این معنا است که فدرال رزرو بعید است نرخ‌های بهره را بیشتر از این کاهش دهد.

وی خاطرنشان کرد: این دیدگاه ما را تقویت می‌کند که حرکت بعدی فدرال رزرو، کاهش نرخ بهره در نیمه اول سال آینده خواهد بود. ما همچنان انتظار داریم که شرایط ضعیف‌تر بازار کار به کاهش سریع تورم اصلی یاری رساند و فدرال رزرو را متقاعد کند که در سال آینده نرخ‌ها را با شدت بیشتری نسبت به قیمت‌گذاری بازار کاهش دهد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.