سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
تشکیل بزرگ‌ترین شرکت سرمایه‌گذاری در کرمان
31 خرداد 1401 - 17:23
شناسه : 29335
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش‌های زیادی برای اجرای بزرگ‌ترین پروژه‌های صنعتی و معدنی در شهرستان‌های کرمان و راور برای اجرا آماده شده است که موفق به ایجاد ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری جدید به ارزش بیش از 50 هزار میلیارد تومان شدیم.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، طی برگزاری نشست مشترک با حضور استاندار کرمان، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و مدیران عامل شرکت‌های بزرگ صنعتی، معدنی و استانی و همچنین شرکت‌های ملی که در محل کمیسیون اقتصادی مجلس تشکیل شد، اظهار داشت: این نشست به منظور بررسی آخرین وضعیت طرح‌های اقتصادی شهرستان‌های کرمان و راور برگزار شده تا آخرین وضعیت طرح‌های اقتصادی در دست اجرا و برنامه‌های تسریع در جهت فرایندهای عملیاتی آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: ظرفیت کمیسیون اقتصادی در جهت توسعه فعالیت‌های اقتصادی کشور و استان کرمان است و آماده هستیم بر اساس ظرفیت‌های موجود، کمک‌های لازم به امر توسعه در استان کرمان و به ویژه در مرکز استان و شهرستان راور را انجام دهیم.

پورابراهیمی گفت: در طول یک سال و نیم گذشته، تلاش‌های زیادی برای اجرای بزرگ‌ترین پروژه‌های صنعتی و معدنی در شهرستان‌های کرمان و راور، در دستور کار قرار گرفت و علی‌رغم تحریم‌های گسترده و محدودیت‌های تامین مالی، موفق به ایجاد ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری جدید به ارزش بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان در شهرستان‌های کرمان و راور شدیم و این طرح‌ها در راستای تکمیل چرخه فعالیت‌های صنعتی و معدنی استان کرمان است.

طرح‌های مهم در دستور کار کمیسیون اقتصادی

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، بیان کرد: ایجاد کارخانه تولید الکترودهای گرافیتی که الکترود مورد نیاز واحدهای فولادی کشور و استان را تامین می‌کند و اکنون به صورت کامل وارداتی است، ایجاد ظرفیت کارخانه‌های جدید فرومنگنز و فروسیلیس، ایجاد بزرگ‌ترین بندر خشک مرکز لجستیک در شهر کرمان، ایجاد بزرگ‌ترین ظرفیت تولید سل‌های خورشیدی در خاورمیانه، طرح‌های توسعه فعالیت‌های صنعت مس و ایجاد مجموعه جدید فراوری صنعت مس در کشور، از جمله طرح‌های مهم در دستور کار یک سال و نیم گذشته کمیسیون اقتصادی بوده است.

وی در ادامه عنوان کرد: باید از همکاری مدیرعامل شرکت‌های بزرگ و همچنین مدیران دستگاه‌های اجرایی در همکاری برای عمیاتی شدن این پروژه‌ها صمیمانه تقدیر کرد.

پورابراهیمی فهرست طرح‌ها، ظرفیت‌ها و برنامه زمان‌بندی، آخرین وضعیت و مشکلات پیش روی طرح‌ها در سطح استانی باید با دستور استانداری و پیگیری مدیران حل شود را ارائه داد و گفت: مسائل ملی را از طریق کمیسیون حل می‌کنیم و امیدواریم با کمک سرمایه‌گذاران مانند گذشته، کار در استان جلو برود و شاهد بهره‌برداری از این طرح‌ها باشیم.

اولویت، تامین مشکلات معیشتی است

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز، در این نشست با تقدیر از رییس کمیسیون اقتصادی مجلس که اولویت را به امر تولید و اشتغال استان کرمان قرار داده است، گفت: امروز اولویت در استان حل مشکلات معیشیتی و اقتصادی مردم برای بهبود وضعیت زندگی آن‌ها است.

وی افزود: این اقدامات مورد حمایت جدی در استان خواهد بود و دلیل حضور، بررسی آخرین وضعیت اجرای بزرگ‌ترین طرح‌های سرمایه‌گذاری است که توسط ریاست کمیسیون اقتصادی به نحو مطلوب در دستور کار بوده و آماده هرگونه همکاری برای استمرار مسیر حرکت طرح‌ها در استان هستیم.

شرکت سرمایه‌گذاری با توجه به ظرفیت استان راه‌اندازی می‌شود

استاندار کرمان در ادامه اعلام کرد: ظرفیت شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان در کنار منابع ملی و استانی توانمندی خوبی برای ایجاد بزرگ‌ترین شرکت سرمایه‌گذاری به صورت مشترک فراهم می‌کند، لذا با مذاکراتی که با رییس کمیسیون اقتصادی و سایر افراد متخصص در این حوزه داشتیم، به این جمع‌بندی رسیدیم که موضوع تشکیل بزرگ‌ترین مجموعه سرمایه‌گذاری کشور در استان کرمان با توجه به ظرفیت‌های شرکت‌های استانی و منابع نقدینگی بخش خصوصی فراهم شود تا بتواند در کل جغرافیای استان از شمال تا جنوب با شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری مانند اقداماتی که در مرکز استان توسط رییس کمیسوین در حال انجام است، پیگیری و اجرایی کند.

در ادامه این نشست، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تشکر از پیشنهاد استاندار کرمان درخصوص تاسیس شرکت سرمایه‌گذاری استان اتصریح کرد: آماده پیگیری همکاری سازمان‌های تخصصی بزرگ از جمله بورس و بازار سرمایه و نیز سایر شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی کشور در جهت تسریع در فرایند تشکیل شرکت سرمایه‌گذاری مشترک در استان کرمان هستیم.

وی تاکید کرد: بیش از چهار هزار میلیارد تومان، حجم نقدینگی کشور است که به راحتی با حضور شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری، مورد استقبال مردم برای مشارکت خواهد بود و با منابع حداقلی شرکت‌های بزرگ از جمله شرکت ملی صنایع مس ایران، گل‌گهر، چادرملو، گهرزمین، گروه بارز و…، به همراه منابع نقدینگی بخش خصوصی که پیش‌بینی می‌شود امکان پذیره‌نویسی بیش از ۷۰ درصد از این منابع خارج از سهم موسسان از طریق بازار سرمایه امکان‌پذیر است، فراهم شود و این می‌تواند بزرگ‌ترین ظرفیت اقتصادی استان کرمان در دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های مهم اقتصادی در استان کرمان باشد.

پورابراهیمی، گفت: پیشنهاد می‌شود هم‌زمان با دستورات لازم برای ایجاد شرکت مذکور با حضور شرکت‌های صنعتی معدنی که با همکاری کمیسیون اقتصادی  انجام می‌شود، طرح مطالعاتی اجرای پروژه‌های مهم در شمال، مرکز و جنوب استان کرمان نیز در دستور کار مشاور ذی‌صلاح قرار بگیرد.

استاندار کرمان در پایان با پیشنهادات فنی و تخصصی ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس موافقت و خاطرنشان کرد: اقدامات لازم را در دستور کار نشست‌های تخصصی در استان و مجلس قرار خواهیم داد. در این نشست مدیران عامل شرکت‌های گل‌گهر سیرجان، چادرملو، ملی صنایع مس ایران، گهرزمین، گروه صنعتی بارز، فولاد راور و تولید سلول‌های خورشیدی کرمان، گزارش کامل خود را درخصوص مراحل اجرایی پروژه‌ها و همکاری لازم ارائه دادند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.