سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری چند کالایی توسط ایمیدرو
30 خرداد 1402 - 16:16
شناسه : 34486
رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: ایمیدرو به منظور جذب نقدینگی از سطح جامعه، هدایت منابع به سمت تولید و اشتغال‌زایی و امکان سرمایه‌گذاری عموم مردم در کالاهای پایه، تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری چند کالایی (ETC) را در دستور کار قرار داده است.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، امیر خرمی‌شاد در آستانه دهه تولید و تجارت، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین نکات برای عمق بخشیدن به بازارهای مالی، امکان انجام معاملات ثانویه است.

وی افزود: با توجه به محدودیت قانونی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده در کالاها به جز طلا، تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری بهترین الگو به منظور دستیابی به اهداف فوق است.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو با بیان اینکه این صندوق، خود خریدار گواهی‌های سپرده کالایی از قبیل مس، فولاد، آلومینیوم و یا سایر فلزات و محصولات معدنی خواهد بود، عنوان کرد: در این زمینه دو شرکت فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران، اقدام به طی مراحل قانونی برای تاسیس دو صندوق سرمایه‌گذاری چند کالایی منبع پایه کرده‌اند.

خرمی‌شاد خاطرنشان کرد: برنامه اولیه برای عرضه کالا در این صندوق‌ها معادل ۳۰ هزار تن کاتد مس و ۵۰۰ هزار تن فولاد با ارزش حدودی ۶۰۰ میلیون دلار (بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان) پیش‌بینی شده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.