جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت ×
تصمیمات اوپک به نفع ایران تمام شد
15 آبان 1400 - 11:22
شناسه : 20089
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تصمیم ائتلاف اوپک‌پلاس در بیست‌ودومین نشست را به نفع ایران دانست و گفت: بی‌توجهی اوپک و متحدانش به درخواست آمریکا نشان رشد این ائتلاف است.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مجتبی رضاخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پس از پایان نشست اوپک‌پلاس، اظهار داشت: تصمیم اوپک‌پلاس مبنی بر افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید در ماه دسامبر که همسو با تصمیم ماه ژوئیه این ائتلاف بوده به نفع ایران است و بازگشت بشکه‌های ایران به بازار راحت‌تر خواهد بود. 

وی حفظ قیمت نفت در سطح کنونی (۸۳ دلار به ازای هر بشکه) با تصمیم امروز اوپک‌پلاس را هم به نفع ایران دانست و درباره بی‌توجهی اوپک پلاس به درخواست آمریکا، افزود: تصمیم امروز نشان داد اوپک‌پلاس استقلال پیدا کرده است.

نماینده مردمتهران در پایان با اشاره به کاهش تولید نفت آمریکا نسبت به مدت مشابه سال گذشته خاطرنشان کرد: آمریکا تلاش داشت با توجه به این کاهش تولید، اوپک‌پلاس را زیر فشار بگذارد که موفق نشد.

گفتنی است، کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) در بیست‌ودومین نشست خود، بر سر افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه در ماه دسامبر (آذر- دی) به توافق رسیدند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.