پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
تعمیرات اساسی یک تجهیز استراتژیک در فولاد خراسان
19 مرداد 1401 - 23:56
شناسه : 31067
کارکنان شرکت فولاد خراسان با همکاری پیمانکاران متخصص داخلی، کار تعمیر اساسی ترانس 165 کیلوولت فولادسازی را که یکی از تجهیزات حساس و استراتژیک تولید است، با موفقیت به انجام رساندند و آن را در مدار قرار دادند.
ارسال توسط : منبع : روابط‌عمومی شرکت فولاد خراسان
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، در حالی که بدعهدی شرکت‌های خارجی به بهانه تحریم‌ها، اشکالاتی در روند تامین ترانس خریداری‌ شده از کشور ایتالیا ایجاد کرده است، همکاران پرتلاش و متعهد بخش بهره‌برداری، با یک برنامه‌ریزی مدبرانه، دوران اوج مصرف برق در کشور را به فرصتی برای تعمیر این تجهیز حساس و مهم بدل کردند و با خارج کردن ترانس ۱۶۵ کیلوولت از زیر بار، اقدامات مورد نیاز و ضروری را برای اطمینان از کارکرد صحیح آن انجام دادند.

همکاران واحد توزیع و شبکه برق، در روزهای اوج بار شبکه سراسری برق، با توجه به محدودیت‌های تامین انرژی، با قطع هدفمند برق و اجرای تعمیرات برنامه‌ریزی‌ شده، برای اوج‌گیری روند تولید پس از رفع محدودیت‌ها آماده شدند.

بازبینی خطوط انتقال، شبکه و تجهیزات مرتبط و تعمیر تجهیزات راهبردی در شبکه برق مجتمع به همت کارکنان خستگی‌ناپذیر شرکت، امسال با تعمیر ترانس ۱۶۵ کیلوولت واحد فولادسازی شماره یک همراه بود.

به گفته مهدی توکلی‌راد، مدیر پشتیبانی فنی، انرژی و سیالات فولاد خراسان، تعمیر این ترانسفورماتور با انجام تست‌های قبل از تعمیرات، تخلیه ۶۰ هزار لیتر روغن، عیب‌یابی توسط همکاران شرکت و پیمانکار تعمیر، ترمیم و رفع عیب، رطوبت‌گیری، شارژ مجدد روغن، تست‌های پس از تعمیر و زیر بار بردن ترانس، از نقاط اوج تعمیرات سالانه واحد پشتیبانی، انرژی و سیالات بوده است.

وی همچنین از تعمیرات معمول سالانه پست برق، واحد آب‌رسانی و تولید اکسیژن و هوای فشرده خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با این تعمیرات، واحدهای تولیدی، تازه‌نفس و با روحیه‌ای مضاعف، آماده رکوردشکنی و تولید روزافزون خواهند بود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.