سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
تعهد مسئـولانه
14 اسفند 1399 - 12:11
شناسه : 8405
مشاور مدیرعامل و مدیر گروه روابط عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران مطح کرد؛ نهاد روابط عمومی متعلق به جوامع نوين است و در روند پيدايش و رشد سازمان‌های نوين براي تسهيل ارتباط ميان سازمان با محيط درونی و بيرونی، مخاطبان، گروه‌های تاثيرگذار و تاثيرپذير از سازمان، افکار عمومی، رسانه‌ها و سازمان‌های ديگر ايجاد شده است. روابط عمومی‌ها پل ارتباطی بين دستگاه‌های اجرايی و مردم هستند. بر اساس تعاريف علمی اين نهاد در سازمان‌ها با ايفای درست مسئوليت اجتماعی منجر به بهبود ارتباط سازمان با مخاطبان، افزايش وفاداری و بهبود روحيه کارکنان و همچنين در جلوگيری يا کاهش تمارضات اجتماعی با مراجعين در زمينه خدمات و عملکرد سازمان می‌تواند موثر واقع شود. روابط عمومی اصولا باگوش دادن به خواسته‌های مخاطبان برون سازماني و درون سازمانی می‌تواند در انتقال موثر ارزش‌ها، رفتارها و مديريت کردن تصوير عمومی سازمان کمک کند.
ارسال توسط : منبع : ماهنامه اخبارفلزات
پ
پ

روابط عمومی‌ها با ایفای کارکردهای اطلاع‌رسانی و اطلاع‌یابی، ایجاد و حفظ ارتباطات دوسویه، تفاهم بین سازمان و مخاطبان و جلب اعتماد و مشارکت مخاطبان به سازمان، کمک به مدیریت برای همگام شدن با تغییرات محیطی، نزدیک کردن نگرش‌های مخاطبان به سازمان و نزدیک کردن اقدامات و نگرش‌های سازمان به مخاطبان، به پویایی، رشد و توسعه سازمان در محیط و در راه رسیدن به اهداف و استراتژی‌های آن کمک می‌کنند.

در سال ۱۳۹۸ روابط عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران، به اذعان فعالان حوزه رسانه و روابط عمومی، در زمینه اطلاع‌رسانی، تبلیغات و مسئولیت‌های اجتماعی حرکت‌های درخشان و روبه‌جلویی را تحت راهنمایی‌ها و برنامه‌ریزی‌های دکتر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت مس، آغاز کرد.

روابط عمومی، مهره کليدی بازنمايي اقدامات هر سازمان

در سال ۱۳۹۸ اهمیت روابط عمومی با توجه به حرکت جمعی نهادهای اقتصادی برای فراهم کردن زمینه‌های رونق تولید و تحقق این رخداد مهم دوچندان شد؛ زیرا بدون بازنمایی این اقدامات، ایجاد شور و شوق و امید در عرصه اقتصاد کشور برای تحقق منویات مقام معظم رهبری محقق نمی‌شد. بر این اساس، یکی از وظایف مهم روابط عمومی شرکت مس بر مبنای انتشار اخبار به‌موقع، صحیح و شفاف از حوزه تولید، فروش و توسعه بود؛ زیرا به تعبیر مقام معظم رهبری، روابط عمومی از یک سو بهترین نمایانگر اوضاع داخلی (سازمان) و از سوی دیگر منعکس‌کننده چگونگی مسائلی است که در آن نهاد می‌گذرد. در این راستا، روابط عمومی و پایگاه خبری شركت مس در سال گذشته تلاش کرد تا توليد محتوا بر پايه استراتژي‌هاي مشخص تدوین و ابلاغ‌شده از سوي مديرعامل شرکت اردشیر سعدمحمدی و اعضاي محترم هییت‌مديره انجام شود. اين استراتژی‌ها، كه بر پايه افزايش توليد، بومي‌سازي و توسعه بودند، مبناي توليد محتوا قرار گرفتند. براي نيل به اين‌ هدف، با بهره‌گيري از قالب‌هاي متفاوت رسانه‌اي، ششصد خبر، گزارش، يادداشت، مصاحبه، گزارش تصويري و ويدئويي از عملکرد سومین بنگاه‌ بزرگ اقتصادي كشور تولید و منتشر شد. ايجاد ارتباط تأثیرگذار بين توليد محتوا و بازار سرمايه دومين محور توليد محتوا بود. سومین و مهم‌ترین استراتژي واحد رسانه در حوزه خبر ايجاد ارتباط گسترده با فعالان رسانه‌اي بخش معدن و صنايع معدني در نظر گرفته شد و چهارمین رویکرد شرکت مس تعامل با خانواده‌های پرسنل صنعت مس بود. در این زمینه با ابتکاری متفاوت و خلاقانه، در کنار انتشار نشریه «عصر مس»، نشریه کودک و نوجوان «مس‌آباد» منتشر شد که نماد فرهنگ‌ مسئولیت‌پذیری شرکت مس در قبال کارکنان و خانواده‌های آنان است. این مجله با هدف تولید محتوایی مفید، مؤثر و مناسب برای فرزندان کارکنان شرکت ملی صنایع مس ایران و در دو بخش کودکان و نوجوانان تدارک دیده شد. نتیجه این اقدامات به گونه‌ای شد که به اذعان فعالان رسانه‌ای و بر پایه نظرسنجی‌های صورت‌گرفته از سوی برخی پایگاه‌های خبری معدنی، روابط عمومی شرکت ملی مس عملکرد مطلوب و روبه‌جلویی در سال ۱۳۹۸ در حوزه‌های مختلف نمایشگاهی و اطلاع‌رسانی داشته است. علاوه بر این، در حوزه برپایی نمایشگاه‌ها اقدامات قابل توجهی صورت گرفت تا نمایشگاه‌ها فرصتی برای تبادل تجربه و همچنین محملی برای ارتباط بیشتر با ذی‌نفعان باشند.

برند سازمان، ضامن تداوم هويت سازمان

شرکت مس، با بیش از ۴۵ سال سابقه تولیدی در دو استان بزرگ کشور، نیاز به تبدیل شدن به یک برند در سطح جامعه را دارد تا ضامن تداوم هويت سازماني‌اش شود. شرکت ملی صنایع مس ایران در طول سال‌های گذشته، فراتر از وظایف تولیدی، خدمات بااهمیت و تأثیرگذاری در حوزه فرهنگ، خدمات عمومی، توسعه و عدالت اجتماعی ارائه داده است، اما این اقدامات آن‌گونه که بایدوشاید در سطح جامعه تبیین نشده‌اند. در سال ۱۳۹۸ در این زمینه و با ابتکار شرکت مس، موکب‌های پذیرایی و خدمات‌رسانی به زائران و عزاداران امامان معصوم (ع) در سرتاسر کشور برپا شدند. همچنین در پی شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و به منظور اکرام عزاداران این سردار بزرگ محور مقاومت، شرکت ملی مس پیشروتر از هر نهادی موکب‌هایی در تهران، کرمان و دیگر نقاط کشور برپا کرد. نام‌گذاری یکی از ورزشگاه‌های در دست ساخت شرکت مس در استان کرمان به نام سردار حاج قاسم سلیمانی و انجام بازی‌های تیمی با لباس منقش به چهره ایشان از دیگر اقداماتی بود که برای بزرگداشت یاد و نام و خاطره سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی اجرایی شد.

مسئوليت‌ اجتماعی، عامل احساس رفاه و تغيير زندگی مردم در مناطق کم‌برخوردار

به باور مدیرعامل شرکت مس، مسئولیت‌های اجتماعی حوزه‌ای است که باعث احساس تغییر و رفاه در زندگی مردم مناطق کم‌برخوردار کشور می‌شود. از ابتدای سال ۱۳۹۸، با دیدگاه مسئولیت اجتماعی‌محور بودن، برنامه‌ریزی‌های پیوسته و مداومی برای انجام خدمات رفاهی، پزشکی و درمانی در مناطق کم‌برخوردار کشور در قالب برگزاری اردوی‌های جهادی صورت گرفت. در سال ۱۳۹۸، به دنبال اجرایی ساختن امر مسئولیت اجتماعی، روابط عمومی شرکت مس موفق به برگزاری سیزده دوره اردوی جهادی با همکاری گروه فرهنگی جهادی بقیة‌الله در نقاط مختلف کشور شد. همچنین برای ایجاد عدالت اجتماعی و فراهم کردن بستر مناسب برای ورزش جوانان در مناطق کم‌برخوردار، هفتاد زمین چمن مصنوعی احداث کرد. علاوه بر موارد مطرح‌شده، شرکت مس خود را موظف می‌داند که در زمان وقوع بحران‌های طبیعی همچون سیل و زلزله، با تشکیل موکب و ستاد کمک‌رسانی، حضور مؤثر عملیاتی داشته باشد. از جمله فعالیت‌های این شرکت در این زمینه می‌توان به کمک‌رسانی به سیل‌زدگان استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان و نیز حضور پیشرو و سریع در مقابله با کرونا اشاره کرد. این شرکت با تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی شبکه بهداشت و درمان، تجهیز نود تخت بیمارستانی برای بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان‌های رفسنجان و شهربابک، توزیع ماسک و اقلام پزشکی و مساعدت‌های مالی، کمک‌های قابل‌توجهی به منظور پیشگیری و جلوگیری از گسترش این بیماری انجام داده و خدمات ارزنده‌ای به ملت شریف ایران ارائه کرده است.

در سال جاری که مقام معظم رهبری آن را سال جهش تولید نام‌گذاری کرده است، امید می‌رود که شرکت ملی صنایع مس ایران با سیاست‌گذاری کلان و برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های انجام‌شده با سایر واحدها اعم از ستاد و نیروهای تولیدی، بتواند همچنان جزو شرکت‌های معدنی پیشرو در حوزه روابط عمومی و رسانه قرار گیرد و از یک سو خدمات عزیزانی که در خط مقدم تولید برای تحقق هدف والای جهش تولید تلاش خستگی‌ناپذیر می‌‌کنند را منتشر و اطلاع‌رسانی کند و از سوی دیگر حضوری موثرتر در عرصه خدمات فرهنگی، مذهبی و گسترش عدالت اجتماعی در کشور داشته باشد تا به تعبیر مقام معظم رهبری، «تغییری محسوس در زندگی مردم» در سال جهش تولید ایجاد شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.