سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
تغییرات قیمتی بازار جهانی طلا
06 اسفند 1399 - 12:23
شناسه : 7892
بر اساس آمار منتشر شده، قیمت هر اونس طلا به تاریخ 6 اسفند ماه سال جاری با ۰.۲ درصد افزایش به یک هزار و ۸۰۸ دلار و ۱۵ سنت رسید.
ارسال توسط : منبع : تسنیم
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، در حالی که تضعیف دلار و اظهارات رییس بانک مرکزی آمریکا مبنی بر اینکه «اقتصاد این کشور همچنان نیاز به حمایت دارد تا سبب افزایش جذابیت سرمایه‌گذاری در بازار طلا شود»، قیمت فلز زرد ضمن افزایش، در نزدیک بالاترین رقم طی یک هفته اخیر معامله شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا به تاریخ ۶ اسفند ماه با ۰٫۲ درصد افزایش به یک هزار و ۸۰۸ دلار و ۱۵ سنت رسید. روز سه‌شنبه قیمت فلز زرد به بالاترین رقم از ۱۶ فوریه یعنی یک هزار و ۸۱۵ دلار و ۶۳ سنت رسیده است. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز با ۰٫۱ درصد رشد، به یک هزار و ۸۰۸ دلار و ۴۰ سنت رسیدو

استفن اینز تحلیلگر بازار طلا در موسسه آکسی، گفت: اظهارات و مواضع انبساطی رییس کل بانک مرکزی آمریکا از اهمیت بالایی برای بازار طلا برخوردار است. این اظهارات سبب شده، فلز طلا تا حدودی از زیر فشار خارج شود.

وی افزود: تضعیف دلار نیز در رشد قیمت طلا موثر بوده است.

جرومی پاول رییس بانک مرکزی آمریکا دیروز در کمیته بانکی سنا، بیان کرد: سیاست پولی این کشور، همچنان باید در حالت انبساطی باقی بماند زیرا روند ترمیم اقتصادی این کشور یک‌دست نیست و تا نقطه ایده‌آل فاصله زیادی دارد. وی قرار است امروز نیز در این کمیته حضور پیدا کند.

همچنین ارزش دلار در برابر سایر ارزهای رقیب شاهد کاهش بوده است؛ در این بین میزان سوددهی اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا نیز افت پیدا کرد.

اینز ادامه داد: قیمت طلا در کوتاه‌مدت همچنان نسبت به نوسانات اوراق قرضه واکنش نشان خواهد داد.

تداوم سیاست انبساطی می‌تواند سبب تضعیف سوددهی اوراق قرضه شود و این موضوع باعث می‌شود که جذابیت طلا برای سرمایه‌گذاران افزایش یابد.

به گفته مایکل لانگفورد تحلیلگر بازارهای مالی، اظهارات پاول نشان می‌دهد که بعید است اقدامات محرک مالی حداقل طی ۶ ماه آینده کنار گذاشته شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.