سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
تغییر مسیر صادرات گاز روسیه از اروپا به شرق
27 فروردین 1401 - 13:53
شناسه : 26645
رییس‌ جمهور روسیه خطاب به اروپایی‌ها، گفت: با وجود نیاز این قاره به گاز مسکو، روسیه منابع خود را به شرق صادر می‌کند.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه، روز پنج‌شنبه ۲۵ فروردین‌ ماه، اظهار داشت: مسکو برای تغییر مسیر صادرات انرژی خود به سمت شرق تلاش خواهد کرد، زیرا اروپا بر این تصمیم است تا اتکای خود به مسکو را کاهش دهد. کشورهای اروپایی نمی‌توانند به ‌سرعت گاز روسیه را حذف کنند.

وی افزود: شرکای به اصطلاح کشورهای غیر دوست، تصدیق می‌کنند که نمی‌توانند بدون منابع انرژی روسیه از جمله گاز طبیعی حیات خود را ادامه دهند، چراکه هیچ جایگزین منطقی برای گاز روسیه در اروپا وجود ندارد.

رییس‌جمهور روسیه، گفت: اروپا با گفت‌وگو درباره توقف واردات انرژی از روسیه، قیمت‌ها را بالا برده و بازار را بی‌ثبات کرده است. روسیه که حدود یک‌دهم تولید جهانی نفت و حدود یک‌پنجم گاز جهان را در اختیار دارد، به زیرساخت‌های جدیدی برای تقویت عرضه انرژی به آسیا نیاز دارد.

وی دستوری صادر کرد که طرح توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل به کشورهای آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا و اقیانوسیه را تا اول ماه ژوئن ارائه کند. روسیه حدود ۴۰ درصد گاز طبیعی اتحادیه اروپا را تامین می‌کند و تحریم‌های غرب علیه این کشور به‌ دلیل حمله نظامی مسکو به اوکراین، تامین مالی و لجستیک قراردادهای موجود و صادرات انرژی این کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

در حالی که اتحادیه اروپا در حال بررسی تحریم نفت و گاز روسیه است و کشورهای عضو این اتحادیه به ‌دنبال تامین منابع از کشورهای دیگر هستند، کاخ کرملین روابط نزدیک‌تری با چین، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده انرژی در جهان و سایر کشورهای آسیایی ایجاد کرده است.

لازم به ذکر است که روسیه در بحبوحه مشکلات پرداخت برای تجارت و کشتی‌ها، شاهد کاهش شدید تولید نفت، منبع اصلی درآمد این کشور نیز بوده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.