شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت ×
تفاهم‌نامه جدید بانکی برای حمایت از توسعه معدن در راه است
01 خرداد 1400 - 11:01
شناسه : 12530
رییس هیات عامل ایمیدرو: رییس هیات عامل ایمیدرو در دیدار با استاندار خراسان رضوی گفت: مقرر شد که در آینده نه چندان دور، برای تامین مالی بخش معدن و صنایع معدنی، با یک بانک جدید تفاهم‌نامه‌ای امضا ‌کنیم.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، وجیه‌الله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو، اظهار داشت: ارزش تفاهم‌نامه‌هایی که با بانک‌های صنعت، معدن و تجارت منعقد کرده‌ایم به ۲۷ هزار میلیارد تومان رسیده است؛ در حالی که قصد داریم با امضای یک تفاهم‌نامه جدید، رقم فوق را به ۴۲ هزار میلیارد تومان افزایش دهیم.

وی افزود: این اقدامات برای حمایت مالی از توسعه بخش معدن و صنایع معدنی در راستای کاهش محرومیت از مناطق کم‌برخوردار است.

رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین با اشاره به جایگاه مجتمع سنگان در حوزه معدن، گفت: با هدف جلوگیری از موازی‌کاری، طرح جامع توسعه سنگان را تدوین خواهیم کرد تا بتواند همه امور شامل زنجیره بالادست (اکتشاف) تا زنجیره پایین‌دست صنایع به همراه محیط‌زیست، زیربناها، مسئولیت اجتماعی و … را دربرگیرد. طرح فوق به شکلی خواهد بود که با پایش ماهانه، اقدامات در تمامی قسمت‌ها به صورت واحد بررسی خواهد شد.

تمرکز در فعالیت‌های عمرانی

محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی، در ادامه اذعان داشت: با توجه به تحولات صورت گرفته در منطقه سنگان، می‌توان گفت که ایمیدرو انقلابی صنعتی در این منطقه ایجاد کرده است.

وی با اشاره به برنامه ایمیدرو برای طراحی طرح جامع سنگان، یادآور شد: یکپارچه‌سازی برنامه‌ها و اقدامات سنگان، موجب افزایش تمرکز در فعالیت‌های عمرانی منطقه می‌شود.

استاندار خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: ریل‌گذاری مسیر توسعه، اقدامی است که از طرف دستگاه دولتی انجام می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.