یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024 ساعت ×
تفاهم‌نامه همکاری میان تاصیکو و تاپیکو امضا شد
06 تیر 1402 - 12:45
شناسه : 34620
در راستای توسعه صنعت زغال‌سنگ کشور، شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین در راستای تاکیدات سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی مبنی بر هم‌افزایی، تفاهم‌نامه‌ای با تاپیکو امضا کرد.
ارسال توسط : منبع : شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، امیرحسین نادری، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین در این نشست به اهمیت صنعت زغال‌سنگ اشاره کرد و گفت: یکی از حوزه‌هایی که کشور به آن نیاز دارد، استفاده از پتانسیل و ظرفیت بخش زغال‌سنگ در صنعت پتروشیمی است.

وی در ادامه با اشاره به ذخایر ۱۴ میلیارد تنی زغال‌سنگ در ایران، آن را ثروت مهمی برای کشور دانست و افزود: این سرمایه عظیم تاریخ انقضا دارد و اگر تا امروز از این ثروت عظیم استفاده‌ای نکردیم، مقصر هستیم. در کشور سرمایه مغفول مانده‌ای داریم که مقصر اصلی آن خود ما هستیم که اهمیت زغال‌سنگ را نادیده گرفتیم.

نایب رئیس هیئت مدیره تاصیکو با اشاره به تامین نیمی از زغال‌سنگ کشور در مجموعه طبس، ادامه داد: طبق گزارشی که همکاران ما در طبس ارائه کرده‌اند، ۶۰ درصد از برق و ۵۰ درصد پتروشیمی‌های فعال کشور چین با زغال‌سنگ تامین می‌شود و کشوری مانند پاکستان نزدیک به ۵۰ درصد از انرژی خود را از طریق این ماده معدنی تامین می‌کند.

نادری در ادامه با اشاره به ایجاد سومین واحد باتری‌‎سازی در ذوب آهن، مطرح کرد: با توجه به ظرفیتی که در زغال‌سنگ ‌و واحدهای کک‌سازی داریم، ایجاد پارک کربن در اصفهان را در برنامه داریم که با توجه به نزدیکی این مجموعه به دو دانشگاه صنعتی مهم کشور، اقدام دانشی خوبی محسوب می‌شود.

در ادامه این نشست، مسعود اسم‌خانی، مدیرعامل هلدینگ تاپیکو ضمن تشکر از مدیرعامل تاصیکو برای تشکیل این جلسه، به نکاتی اشاره کرد و گفت: حوزه فعالیت‌های تاپیکو به حوزه نفت و گاز محدود نمی‌شود و ما در حال حاضر کارخانه‌ای برای تولید پارچه ایربگ داریم.

وی تصریح کرد: در بسیاری از مجموعه‌های گازسوز به‌ زودی شاهد مشکل خواهیم بود و با توجه به اعلام نیاز دولت، این شرکت تفاهم‌نامه‌هایی در جهت توسعه و‌ برای حل این موارد در برنامه دارد. با توجه به وضعیت موجود و موارد استفاده زغال‌سنگ در چین به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده متانول، توجه ویژه‌ای به معادن زغال‌سنگ چه در راستای کک‌سازی و چه استخراج گاز متان خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مهم این است که بتوانیم از معادن غنی زغال‌سنگ در کشور استفاده لازم را ببریم و در این زمینه پیشگام باشیم. در حوزه ایجاد پارک کربن سرمایه‌گذاری و اقدام متقابل مورد نیاز است که ما حاضر به این سرمایه‌گذاری هستیم تا بتوان هم‌افزایی میان دو هلدینگ را بیشتر کنیم.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.